دانه درشت‌ها نقره داغ می‌شوند/ زمین‌خواران و کوه‌خواران زیارت منتظر قلع و قمع باشند

سادس/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با زمین خواری در استان، گفت: هیچ خط قرمزی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نداریم.

حیدر آسیابی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی گلستان با اشاره به اینکه بار دیگر به همه تاکید می کنم که هیچ خط قرمزی در مبارزه با زمین خواری در استان نداریم، اظهار کرد: دانه درشت ها منتظر باشند که ما در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از دانه درشت ها شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به زودی تعیین تکلیف بناهای ساخته شده در دل کوه های زیارت و ارتفاعات این منطقه صورت خواهد گرفت، افزود: در گام نخست برنامه ما این است که مالکان همه بناهای ساخته شده در دل کوه های زیارت، شناسایی شده و در گام بعدی، بناهای غیرمجاز مطابق قانون قلع و قمع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی متولی هم موظفند در شناسایی مالکان این واحدها و بررسی روند اخذ مجوز آنها به دادستانی کمک کنند، خاطرنشان کرد: موضوع ترک فعل های صورت گرفته از سوی مدیران فعلی و سابق هم در دادسرای مرکز استان در دست بررسی است.

آسیابی اولویت نخست دستگاه قضا را در حال حاضر توقف ساخت و سازها و بعد از ان اجرای آرای قطعی قلع و قمع دانست و تاکید کرد: در این بخش از مدیران دستگاه هایی که مجری قلع و قمع این بناها هستند، هیچ بهانه و توجیهی را نمی پذیریم .

تعلل جهادکشاورزی در برخورد جدی با زمین خواران

وی با اشاره به اینکه فقط در هفته گذشته 74 مورد قلع و قمع بناهای غیرمجاز در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی در روستای نوچمن گرگان و پارادایز جنگل النگدره اجرا شده است، اضافه کرد: از ابتدای امسال هم بیش از یک هزار و 300 هکتار از زمین های جنگلی، مرتعی و ساحلی استان با رای دادگاه‌های گلستان به بیت‌المال بازگردانده شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان بر ضرورت بالابردن هزینه تخلف برای متخلفان تاکید کرد و گفت: در دادگستری‌های استان هم رسیدگی به پروندهای زمین خواری و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی در شعب ویژه و توسط قضات توانمند و قاطع صورت خواهد گرفت.
آسیابی با بیان این که انتظار آهنگ تندتری در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی دستگاه های متولی داشتیم، افزود: دستگاه های متولی مانند جهاد کشاورزی به جای استفاده از ظرفیت های تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی که اختیار قانونی در برخورد سریع و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را به آنان می دهد،  اقدام به تشکیل پرونده قضایی در دادگاه ها می کنند که زمان بر است و از طرفی برای مردم هم سوال ایجاد می کند که چرا به موقع  جلوی این ساخت و سازها گرفته نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *