فدراسیون باید در جام جهانی هم از اسکوچیچ استفاده کند

فدراسیون باید در جام جهانی هم از اسکوچیچ استفاده کند

سادس/فارس مربی باسابقه فوتبال شیراز، حمایت از سرمربی فعلی تیم ملی را عاقلانه دانست و تاکید کرد که فدراسیون فوتبال باید در جام جهانی هم از اسکوچیچ بهره ببرد.

اصغر اکبری در گفت و گو با سادس گفت: به نظر من آقای اسکوچیچ کارش را بلد است و در تیم هایی که حضور داشته، یادبود خوبی از خود به جای گذاشته است.

وی افزود: ما در گذشته مربیان بزرگی هم در تیم ملی داشته ایم اما بعضا نتوانستند با وجود بهره گیری از  ستاره ها، نتایج خوبی کسب کنند.  ایشان در وهله اول توانسته همدلی و وفاق را در تیم به وجود آورد. کاری که البته پیش از ایشان، آقای کی روش هم به خوبی انجام داده بود.

هافبک سابق برق شیراز ادامه داد: هر سرمربی سبک خاصی را دنبال می‌کند و آقای اسکوچیچ هم یک مربی صاحب سبک است. او از مهره هایش به خوبی استفاده می‌کند. یادمان باشد که گاهی ستاره‌های فوتبال، یک مربی را بزرگ می‌کنند.

او گفت: بارسلونای گواردیولا تیمی بود که اگر مسی را از آن می گرفتیم، قطعا بخشی از کیفیتش را از دست می داد. 

اکبری افزود: درست است که سبک کار گواردیولا بسیار به روز و خوب بود، اما مسی چندین سال به کمک هم تیمی هایش، قهرمان جام های مختلف داخلی و اروپایی شد. همین هم کار گواردیولا بود که توانست بهترین بهره را از بازیکنانش ببرد. مربیان کاربلد از نفرات شان به خوبی استفاده می‌کنند.

اکبری کار سرمربی تیم ملی در بُعد روحی روانی رانیز ستود و گفت: مسائل روحی روانی را آقای اسکوچیچ خیلی خوب در تیم ملی پیاده کرده. ایشان زمانی به تیم ملی آمد که در سخت‌ترین شرایط بازی‌های مقدماتی جام جهانی قرار داشتیم و باید حتماً چهار بازی را می‌بردیم. واقعاً کار سختی بود اما هم نتیجه گرفتیم و هم با تاکتیک و زیبا بازی کردیم.

وی گفت: اسکوچیچ مربی علم گرا و به روزی است که به خوبی توانسته این بازی‌ها را پشت سر بگذارد. هرچند که هنوز هم نقدهایی بر عملکرد ایشان است که بعضا مغرضانه هم هست، اما در مجموع اسکوچیچ نمره قبولی گرفته و کارش قابل تقدیر است.

سرمربی پیشین تیم قشقایی شیراز از عملکرد سرمربی تیم ملی در قبال ستاره لژیونرش نیز قدردانی کرد و گفت: کاری که اسکوچیچ در مورد مهدی طارمی کرد، بسیار خوب و درست بود. بازیکن نباید به خودش اجازه بیان نظریاتی بدهد که باعث بازیکن سالاری در تیم شود!  خوشبختانه تصمیم اسکوچیچ جواب داد و قضیه ختم به خیر شد و طارمی هم برگشت.

اکبری در حمایت از اسکوچیچ برای حضور در جام جهانی گفت: دست اندرکاران فدراسیون فوتبال باید در این موقعیت از این مربی کروات حمایت کنند. من فکر می کنم در جام جهانی هم نتایج مطلوبی کسب می کنیم. ایمان دارم که می‌توانیم بهتر از گذشته نتیجه بگیریم. البته شانس و قرعه هم خیلی مهم است ولی شانس در خانه کسی را می‌زند که برنامه‌ریزی داشته باشد. و زحمت بیشتری بکشد.

این مربی شیرازی همچنین درباره بخشی از گفت و گوی قبلی خود با سادس، توضیحاتی ارائه کرد. اکبری در مصاحبه هفته گذشته، علکرد دستیاران بعضی تیم ها را زیر سئوال برده و گفته بود مربیان بله قربان گو نمی توانند کمکی به تیم ها بکنند. این اظهارنظر باعث واکنش هایی از سوی برخی مربیان شیرازی شده بود.

وی در این باره توضیح داد: منظور بنده این بود که سرمربی تیم باید کارهای بیشتری به دستیاران بسپرد و در قبال آن، از آنها جواب بخواهد. اگر سرمربی بتواند استفاده بهتری از کمک هایش ببرد، این به نفع همه است. هم تیم موفق تر می شود و هم مربیان جوان تر و کم تجربه تر رشد می کنند. الکس فرگوسن در سال های حضورش در منچستر، همواره پرورش مربی را هم مد نظر داشت و در این زمینه هم موفق بود. امیدوارم در کشور ما نیز مربیان بزرگ این کار را بیشتر و بهتر از گذشته انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *