در کشتی البرز چه می گذرد؟/ برگزاری رقابت‌های نوجوانان تا ۳ بامداد در روستای دورافتاده!

در کشتی البرز چه می گذرد؟/ برگزاری رقابت‌های نوجوانان تا ۳ بامداد در روستای دورافتاده!
عکس تزئینی است.

در اتفاقی نگران کننده که نشان از عدم نظارت بر عملکرد برخی هیات‌های کشتی است، رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان استان البرز تا ساعت ۳ بامداد و در یکی از روستاهای دور افتاده این استان به طول انجامید!

به گزارش سادس، در شرایطی که طی روزها و ماه‌های اخیر، بی‌نظمی و درگیری‌های مختلفی در رقابت‌های کشتی استان تهران یا خوزستان رخ داده است، اینبار در اتفاقی عجیب، رقابت های کشتی نوجوانان قهرمانی استان البرز تا ساعت ۳ بامداد به طول انجامید که باعث سرگردانی و نگرانی بسیاری از نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها شد.

رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان استان البرز با حضور بیش از ۴۰۰ کشتی‌گیر، از صبح روز جمعه در روستای هیو از توابع نظرآباد استان البرز آغاز شد. مراسم وزن کشی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه آغاز و پس از یک ساعت به پایان رسید. مسابقات نیز از ساعت ۱۱ شروع شد و در نوبت صبح تا ساعت ۱۴ به طول انجامید، در ادامه مسابقات از ساعت ۱۴ و ۳۰ آغاز و پس از چند کشتی، مراسم تقدیر آغاز شد و با وجود کمبود وقت، این مراسم به حدی طول کشید که انتقاد و گلایه بسیاری از افراد را به دنبال داشت. سپس مسابقات از سر گرفته شد و تا ۳ بامداد شنبه به طول انجامید!

یک روز قبل از آن نیز رقابت‌های کشتی فرنگی به دلیل تعداد کمتر کشتی‌گیران، پس از گذشت دقایقی از بامداد جمعه به پایان رسیده بود.

برگزاری مسابقات آن هم در رده نوجوانان در روستایی دور افتاده در حالی بود که شهرهای کرج، هشتگرد و نظرآباد، چندین سالن در اختیار دارند اما مسئولان هیات کشتی با وجود اینکه از هر کشتی‌گیر مبلغ ۶۰ هزار تومان برای ثبت نام در مسابقات دریافت کرده بودند، بخاطر هزینه‌ کمتر، مسابقات قهرمانی نوجوانان استان البرز را در دو رشته آزاد و فرنگی در سالن روستای هیو که امکانات گرمایشی مناسبی برای میزبانی از این مسابقات نداشت، برگزار کردند.

 نزدیک به ۲۰ سانتیمتر برف در روستا به زمین نشسته بود و سردی سالن به حدی بود که داوران و کشتی‌گیران مجبور بودند با استفاده از چند لباس و کاپشن، تا حد ممکن خود را گرم کنند. البته سرمای زیاد سالن و سرگردانی بسیاری از داوران و کشتی‌گیران برای رسیدن به منازلشان باعث شد، بسیاری از آن‌ها دچار مشکل شوند.

پس از این اتفاق برخی از خانواده‌ها و کشتی‌گیران در تماس با سادس، از اقدام مسئولان هیات کشتی البرز و اداره کل ورزش و جوانان این استان برای برگزاری مسابقات در دورافتاده ترین نقطه استان البرز و بی‌توجهی به بحث سلامت و امنیت کشتی گیران نوجوان شدیدا گلایه و برخی از داوران حاضر در این مسابقات نیز در گفتگو با سادس ضمن انتقاد از برگزاری ضعیف این مسابقات و بی‌توجهی به کشتی‌گیران نوجوان و خانواده‌هایشان، اعلام کردند، ساعت ۳ بامداد و پس از پایان مسابقات، یک سیخ کوبیده سرد به عنوان شام دریافت کرده اند!

همچنین حفاظت از برگزاری مسابقات و داوران به حدی ضعیف بود که برخی از خانواده‌ها در انتقاد از چرایی باخت فرزندان خود، به سمت داوران هجوم می‌برده اند. برخی از کشتی‌گیران نیز به دلیل دوری مسیر، قید حضور در مسابقات را زده‌اند.

بهروز یاری پیشکسوت کشتی ایران نیز در گفتگو با سادس با ابراز تاسف از این اتفاق، اظهار کرد: مثل اینکه حضرات برای اولین بار است که مسابقه می گذارند، برنامه‌ریزی برای برگزاری خوب یک رویداد کار بسیار آسانی است و دوستان این را خوب بلدند اما ظاهرا برایشان مهم نیست یک کشتی گیر نوجوان چطور باید خودش را به سالن مسابقات در یک روستای دورافتاده برساند و ساعت ۳ بامداد بازگردد. وقتی هم حرف می زنیم می گویند سالن کرج ۳ میلیون تومان اجاره می‌خواستند، در حالیکه مردم میلیون ها تومان هزینه کرده‌اند تا نوجوان خود را به این مسابقات برسانند.

وی افزود: مبلغ ۶۰ هزار تومان از هر کشتی‌گیر برای حضور در این مسابقات دریافت کرده اند. این موضوع خلاف قانون و شرع نیست اما حتما خلاف شأن است. باید خیلی بیشتر از این‌ها به نسلی که قرار است آینده کشتی ما را بسازد بها بدهیم.

به گزارش سادس، در شرایطی که رییس فدراسیون کشتی یکی از مهمرین اولویت‌های خود را افزایش جمعیت کشتی‌گیران کشور عنوان کرده‌ است، قطعا سوءمدیریت و بی‌تفاوتی برخی هیات‌های کشتی، نتیجه‌ای جز دلزدگی کشتی‌گیران و خانواده‌هایشان و کاهش بیش از پیش آمار کشتی گیران را به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *