نخستین قهرمانی اوساکا در اپن استرلیا در چنین روزی

نخستین قهرمانی اوساکا در اپن استرلیا در چنین روزی

در چنین روزی نائومی اوساکا توانست با پیروزی ۲ بر یک برابر پترا ویتووا دومین گرند اسلم خود را فتح کند.

به گزارش سادس، در چنین روزی در سال ۲۰۱۹ نائومی اوساکا توانست با پیروزی ۲ بر یک برابر پترا ویتووا دومین گرند اسلم خود را فتح کند. نائومی اوساکا با قهرمانی در رقابت‌های اپن استرالیا به اولین بازیکن آسیایی در تاریخ تنیس تبدیل شد که نفر اول جهان می‌شود. این ستارۀ جدید تنیس جهان توانست در دیداری جذاب و نفس‌گیر که ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه به طول انجامید، با نتیجه ۲ بر یک (۴-۶ ۷-۵ ۶-۷) حریف اهل جمهوری چک خود را شکست دهد.

در مقابل، پترا کویتووا، قهرمان دو دوره مسابقات ویمبلدون در حالی به نایب‌قهرمانی بسنده کرد که امیدی زیادی داشت.

تنیسور ژاپنی تاکنون چهار فینال گرند اسلم را تجربه کرده است که هر چهار بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. او در سال ۲۰۱۸ در اپن آمریکا توانست سرنا ویلیامز، الگویش را شکست دهد و برای نخستین بار فاتح گرند اسلم شود. یک سال بعد جام قهرمانی را در اپن استرالیا با پیروزی برابر ویتووا بالا برد و دوباره در سال ۲۰۲۰ قهرمانی در اپن آمریکا را با شکست آزارنکا جشن گرفت. اوساکای ۲۳ ساله چند ماه بعد در ملبورن دومین جامش را در اپن استرالیا بالای سر برد.

اوساکا همچنین توانست دوازدهمین تنیسوری باشد که دو بار قهرمان اپن استرالیا می‌شود. او اولین آسیایی است که به چنین افتخاری دست می‌یابد. تنیسور ۲۳ ساله با این قهرمانی چهارمین تنیسور پرافتخار فعال در فتح گرند اسلم لقب گرفت. سرنا ویلیامز با ۲۳ قهرمانی بالاتر از همه قرار دارد. جایگاه دوم به ونوس ویلیامز با هفت قهرمانی اختصاص دارد و کیم کلیسترس به همراه اوساکا با چهار عنوان در رتبه سوم دیده می‌شوند. 

سالروز تولد ژوزه مورینیو

امروز همچنین تولد ژوزه مورینیو سرمربی تیم رم ایتالیا است. مربی در ۲۶ ژانویه ۱۹۶۳ در ستوبال پرتغال به دنیا آمد و افتخارات عدیده ای در دوران مربیگری از جمله دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و ۳ قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *