گزینه ترامپ برای سفیر آمریکا در اسرائیل کیست؟

دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا هفته گذشته یکی از چهره های راستگرای حامی اسرائیل را به عنوان گزینه پیشنهادی برای سفارت آمریکا در اسرلائیل معرفی کرد.

دیوید فریدمن، وکیل امور مالی و فرزند یک خاخام ارتدکس، مدافع سرسخت احداث شهرک‌های یهودی‌نشین، مخالف تأسیس کشور فلسطین و حامی فعال حکومت اسرائیل است.

فریدمن آنقدر راست گراست که طرفداران صلح اسرائیل و فلسطین معتقدند او می تواند بنیامین نتانیاهو را به سمت تندروی بیشتر سوق دهد و بساط گفت و گوهای صلح را بر چیند.

گزینه ترامپ برای سفیر آمریکا در اسرائیل کیست؟

فریدمن در موقعیتی به عنوان گزینه ترامپ برای سفارت امریکا در اسرائیل مطرح شده است که دولت اوباما در اقدامی بی سابقه در شورای امنیت قطعنامه ضد اسرائیلی مخالفت با شهرک سازی ها را وتو نکرد.

اقدامی که با واکنش تند ترامپ و اسرائیل روبه رو شد.

گزینه پیشنهادی ترامپ برای سفارت آمریکا در تلاویو این علامت را به رهبران رژیم صهیونیستی می دهد که می توانند بر حمایت قاطع ترامپ از این رژیم خوشبین باشند.

دیوید فریدمن سابقه دوستی قدیمی با ترامپ دارد. او مدرک خود در رشته حقوق را از دانشگاه کلمبیا در نیویورک گرفت و در زمانیکه ترامپ به خاطر رکود کازینوهایش در شهر «آتلانتیک سی تی» ایالت نیوجرسی، اعلام ورشکستگی کرد، فریدمن وکیل او شد و در دادگاه از او دفاع کرد.

گزینه ترامپ برای سفیر آمریکا در اسرائیل کیست؟

فریدمن همچنین با ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر همسر ایوانکا رابطه دوستی دارد. ایوانکا و همسرش به اسرائیل بسیار نزدیک هستند و در مجامع یهودیان در آمریکا حضور پررنگی دارند.

به نظر می رسد که ترامپ امیدوار است که با انتخاب دیوید فردیمن به عنوان سفیر در تلاویو و با نقش افرینی دامادش جرد کوشنر و دخترش ایوانکا روابط تیره و تار امریکا با رژیم اسرائیل را بهبود دهد.

فریدمن هوادار سرسخت انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی  به بیت‌المقدس و تعلق تمامی این شهر به اسرائیل است. دولت‌های اروپایی و آمریکایی تا کنون این قصد دولت اسرائیل را به رسمیت نشناخته‌اند و بر تعلق شرق بیت‌المقدس به فلسطینی‌ها تاکید داشته‌آند.

گزینه ترامپ برای سفیر آمریکا در اسرائیل کیست؟

ترامپ در توئیتی به مناسبت برگماری فریدمن به عنوان سفیر اسرائیل نوشت که امیدوار است او ماموریتش را از بیت‌المقدس انجام دهد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *