برگزاری رقابت های گراپلینگ قهرمانی کشور یادواره شهید سلیمانی

برگزاری رقابت های گراپلینگ قهرمانی کشور یادواره شهید سلیمانی

رقابت های کشتی گراپلینگ قهرمانی کشور یادواره شهید سلیمانی ۲۹ بهمن در سالن هفتم تیر تهران برگزار می شود.

به گزارش سادس، رقابت های کشتی گراپلینگ قهرمانی کشور یادواره سردار شهید قاسم سلیمانی ۲۹ بهمن در سالن هفتم تیر تهران برگزار می شود.

حسین خان‌هنرمند رییس‌ کمیته گراپلینگ با اعلام این مطلب، اظهار کرد: گراپلینگ از رشته‌های تحت پوشش، اتحادیه جهانی کشتی و به کشتی رزمی هم معروف است. رشته فوق به کشتی یونان باستان نزدیک بوده که در المپیک قدیم در آن رقابت می‌کردند. این ششمین دوره مسابقات کشوری است و برای نخستین مرتبه در آن کمربند طلایی اهدا می‌شود. به دلیل محدودیت‌های کرونایی پیکارها تنها در بخش بزرگسالان مردان انجام می‌شود.

وی در مورد نحوه حضور ورزشکاران در این مسابقات، گفت: نسبت به فعالیتی که استان‌ها دارند، ورزشکار دعوت خواهد شد و بیش از یکصد نفر در این رویداد به میدان می‌روند. مسابقات در ۲ استایل و هر استایل در هشت وزن انجام می‌شود. در پایان مسابقات، مقام استانی نخواهیم داشت و به برترین‌ها مدال اهدا می‌شود و قهرمانان نیز کمربند خواهند گرفت.

رییس گراپلینگ ایران با بیان اینکه مسابقات ۲۹ بهمن ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود، افزود: در جریان مسابقات از خانواده شهید مدافع حرم حسن عبدالله‌زاده که از شاگردان خودم بود تقدیر خواهیم کرد.

خان هنرمند همچنین یادآور شد: باید مسابقات را در سطح نیروهای مسلح فعال کنیم، چرا که در ارتش‌های بزرگ جهان این رشته حضور فعالی دارد. حتی با روسای کشورهای دیگر آسیایی رایزنی می‌کنیم و قصد داریم نخستین دوره مسابقات کشورهای اسلامی را میزبانی کنیم.

وی در خصوص اینکه چرا این رشته زیر مجموعه فدراسیون کشتی ایران نیست؟ عنوان کرد: زیر مجموعه اتحادیه جهانی تنها کشتی آزاد و فرنگی نیست و سایر رشته‌ها و کشتی‌های سنتی می‌توانند مستقل باشند. در زمان «رسول خادم» در فدراسیون کشتی بودیم اما اکنون زیر مجموعه فدراسیون رزمی فعالیت می‌کنیم.

وی در خصوص داوری مسابقات توضیح داد: اتحادیه جهانی کتابچه قوانین گراپلینگ را هر ۲ سال به روزرسانی می‌کند. ترجمه شده این قوانین در اختیار داوران قرار داده‌ شده و مسابقات امسال هم با همین قوانین برگزار خواهد شد. 

خان هنرمند تصریح کرد: تاکنون سه دوره مربیگری و همچنین داوری برگزار کردیم و دعوت از مدرسین جهانی را هم در برنامه داریم. حدود ۱۳ استان فعال داریم اما کرونا بسیاری از باشگاه‌ها را تعطیل کرد.

وی در مورد شرایط تیم ملی نیز توضیح داد: تاکنون سه اعزام بین‌المللی به کشورهای ترکیه، بلاروس و جمهوری آذربایجان داشتیم و در پیکارهای جهانی نیز روی‌ سکو رفتیم. قطعا تیم ملی خواهیم‌ داشت اما در خصوص شرایط تیم ملی شورای فنی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رییس کمیته گراپلینگ در مورد فعالیت زنان در این رشته گفت: تیم زنان نیز پیش از این به مسابقات بین‌المللی اعزام شده‌اند و علاقمند به این ورزش هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *