ارتقاء امنيت اخلاقي، ارمغان نهادينه سازي امر به‌ معروف و نهي از منکر در جامعه اسلامي

 جانشين فرماندهي انتظامي استان، با اشاره به تلاش هدفمند پليس استان در پيشگيري از بروز ناهنجاري هاي اجتماعي، ارتقاء امنيت اخلاقي را ارمغان نهادينه سازي امر به معروف و نهي از منکر در جامعه اسلامي دانست.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ”يوسف سپهوند”در کميسيون امنيت اخلاقي فرماندهي انتظامي استان مرکزي اجراي طرح تشديد كنترل و نظارت بر واحدهاي صنفي را يكي از مأموريت هاي اولويت دار كاركنان انتظامي عنوان و بيان کرد: پليس همواره در قالب اجراي طرح هاي مختلف، پيشگيري از تخلفات صنفي، ارتقاء امنيت اخلاقي در جامعه اصناف و ارزيابي ميزان پايبندي متصديان واحدهاي صنفي به قوانين و ضوابط ابلاغي را با جديت و احساس مسئوليت ويژه پيگيري مي كند.

وي ادامه داد:بي ترديد ايجاد امنيت در جامعه و كاهش جرايم از اقدامات مهم پليس در جامعه است که مردم نيز مي توانند با ايفاي وظيفه امر به معروف و نهي از منكر پليس را در اين امر خطير ياري كنند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان مرکزي ارتقاء امنيت اخلاقي را ارمغان نهادينه سازي امربه‌ معروف و نهي از منکر در جامعه اسلامي دانست و ياد آور شد:اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي با هدف افزايش احساس آرامش و مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي يکي از مطالبات به حق مردم از مجموعه پليس محسوب مي شود و بي ترديد پليس هرگز در تحقق اين خواسته مردمي از هيچ تلاشي دريغ نخواهد کرد.

سپهوند يادآور شد: امنيت و آرامش مردم استان در حوزه امنيت اجتماعي و اخلاقي خط قرمز پليس است و اگر افرادي بخواهند با رفتار خارج از عرف ، شرع و نيز سرپيچي از قانون ، به نوعي از خطوط قرمز تعريف شده جامعه عبور کنند، پليس در بستر قوانين موجود با آنان برخورد قانوني خواهد کرد.

اين مقام ارشد انتظامي در استان مرکزي توجه به دغدغه هاي مردمي با انجام برآوردها، تحقيقات و پيمايش هاي ميداني را از رويکردهاي پليس استان در سير کلي به مسائل اجتماعي برشمرد و خاطرنشان کرد: سرقت، مواد مخدر، عفاف و حجاب و امنيت فضاي سايبري از مهم ترين دغدغه هايي است که پليس در مسائل اجتماعي شهروندان احصاء كرده و هم اکنون با بهره گيري از ظرفيت هاي استاني نسبت به آن برنامه ريزي و پيگيري دارد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان مرکزي در پايان با اشاره به نظارت شهروندان بر پليس به عنوان راهبردي موثر در ارتقاء کيفي حوزه خدمت رساني پليس افزود: سامانه 197 سامانه اي مترقي و هدفمند است که شهروندان مي توانند انتقادات و پيشنهادات راهگشاي خود را به صورت مستقيم با مسئولان انتظامي در ميان بگذارند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *