خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز سوم بهمن

تصویب کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی/ بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو/ تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت پست و… از جمله موضوعات خبری امروز (یکشنبه) سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح دوفوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو، گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه بند (ط) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور و گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز سوم بهمن

محمدباقر قالیباف در ابتدای این جلسه در نطق پیش از دستور خود خاطرنشان کرد: امیدوارم رویکرد صحیح دولت سیزدهم در بهره گیری از ظرفیت های کشورهای همسایه و نگاه به شرق در عمل و با تمرکز دستگاه دیپلماسی کشور به رفع موانع رشد و توسعه اقتصادی کشور و به دست آمدن منافع ملموس اقتصادی منجر شود و ان شاءالله ثمرات آن در بهبود وضعیت اقتصادی مشاهده گردد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز سوم بهمن

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با حضور در صحن علنی مجلس در دفاع از کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی تاکید کرد: هرچقدر ما بتوانیم کسب و کارهای کشور را از آسیب‌های مدیریتی و شرایط اقتصادی حفظ کنیم گام بلندتری در مسیر توسعه و ارتقاء اقتصادی کشور برخواهیم داشت.

سید رضا فاطمی امین افزود: نکته حائز اهمیت این است که یک بنگاه، موجود زنده است و ما نباید اجازه دهیم تا خطای مدیران و شرایط اقتصادی کشور به یک کسب و کار آسیب وارد کند. اگر فضای اقتصادی کشور مناسب نیست نباید اجازه دهیم تا بار مشکلات آن به یک بنگاه و کسب و کار تحمیل شود، سوال اساسی این است که ثروت یک کشور چیست؟ ثروت هر سازمان منابع انسانی آن هستند.

در ادامه نمایندگان گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند ولی رئیس مجلس  اعلام کرد با احتساب رای نمایندگانی که دستگاه های آنان هنگام رای گیری مشکل داشت، کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی به تصویب رسید.

همچنین با تصویب نمایندگان، جزئیات این طرح به منظور رفع ابهامات و ایرادات موجود به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع داده شد.

ناطقین مجلس

نادری:‌ زمینه سازی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با تبلیغات یکطرفه هنر نیست

موسوی: مجلس از جزئیات توافق ایران با چین و روسیه اطلاعی ندارد

درخواست نماینده مردم خوی و چایپاره برای شفافیت برنامه دولت در حذف ارز ترجیحی

درخواست نماینده زابل از مسئولین برای پیگیری رهاسازی حقابه رودخانه هیرمند

گودرزی: پیشنهاد کارت خرید نان توهین به ملت ایران است

***

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز سوم بهمن

بررسی ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و با اصرار بر مصوبه قبلی، واردات خودرو مشروط به نظر مجمع تشخیص مصلحت شد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز سوم بهمن

در ادامه جلسه علنی، نمایندگان ضمن موافقت با کلیات و جزئیات طرح یک فوریتی استفساریه بندی از قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، تصویب کردند که ‫گازبهای کوره های آجرپزی مطابق کسب، خدمات و تجاری محاسبه شود.‬

در جریان بررسی‌های امروز مجلس همچنین با دوفوریت طرح الزام بخش‌های خصوصی در به کارگیری نیرو از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه مخالفت شد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز سوم بهمن

نمایندگان‌ کلیات و جزییات لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را تصویب کردند و بر این اساس مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ به مدت یک سال تمدید ‌شد.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

عبدالناصر درخشان: دولت و مجلس به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان توجه ویژه کنند

نقدعلی: تا چه زمان بنا داریم بازار را در انحصار ایران خودرو و سایپا قرار دهیم؟

کوهساری: نمایندگان از توضیحات دولت درباره حذف ارز ترجیحی قانع نشدند

نوروزی: کمیسیون عمران نظارت دقیق‌تری بر وزارت راه و شهرسازی داشته باشد

آصفری: تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی در کمیسیون اقتصادی مطرح است

نیکزاد در پاسخ به زنگنه: شافعی گنده‌تر از دهانش درباره مجلس حرف زده است

جدی: هرچه سریعتر نسبت به ایجاد بازارچه مرزی خراسان شمالی با ترکمنستان اقدام شود

انصاری: سیل خسارات زیادی به زیرساختهای شهری و روستایی وارد کرده است

سنگدوینی: حذف ارز ترجیحی بدون سازوکار معین مشکلات زیادی به دنبال دارد

جلال‌زاده: ۵۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان آذربایجان غربی انباشته شده است

حسینی: چرا وزارت صمت از دلال بازی و گرانفروشی جلوگیری نمی‌کند؟

انتقاد نظری از بی‌توجهی وزارت راه و کشور به بارش برف یک و نیم متری خلخال

رشیدی: حق مناطق جنگی به بازنشستگان پرداخت شود

هشدار نماینده قائم شهر در خصوص تبدیل شدن نساجی مازندران به نیشکر هفت تپه

***

علی نیکزاد در بخشی از جلسه علنی امروز با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) به مسلمان جهان و ملت بزرگ ایران به خصوص بانوان ایرانی، گفت: همچنین ولادت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را تبریک می گویم که همه ما مدیون امام عزیزمان هستیم.

نایب رئیس مجلس با اشاره به قدر دانی مجمع نمایندگان استان کرمان از حضور رئیس جمهور در کنار مردم سیل زده، افزود: سیل کرمان خسارت زیادی به مردم استان وارد کرد اما خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *