واکنش نماینده ورامین به شبهات و حاشیه سازی های ایجاد شده در خصوص مترو

سادس/تهران نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: باید مسئولان وزارت راه و کشور ، نسبت به این اقدام ناصواب ( عدم اجرای مترو در منطقه ورامین ) پاسخگو باشند.

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستانهای ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی مطالب و حاشیه سازی های رسانه ای اخیر در خصوص پروژه‌ی مترو تهران به ورامین _ پیشوا در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: پروژه‌ی متروی تهران به ورامین _ پیشوا در دوره هفتم مجلس که بنده نماینده مردم بودم ، مصوب و عملیات اجرائی آن در سال ۸۵ آغاز شد و زمین برای احداث ایستگاه های مترو در برخی از مناطق ، از جمله پیشوا و قرچک ، توسط شهرداری ها ، در اختیار قرار گرفت ؛ اما متاسفانه ، چند سال بعد ، این پروژه مهم به قطار حومه ای تبدیل و بر همین اساس ریل گذاری و سایر زیر ساخت ها، طراحی و اجرا شد.

وی ادامه داد: از سال قبل که بنده مجددا مسئولیت نمایندگی و خدمتگزاری مردم شریف و انقلابی این خِطّه را عهده دار شدم ، برای بازگشت پروژه مترو و تسریع در اجرای آن ، پیگیری های متعددی انجام دادم تا امکان تحقق مطالبه به حق مردم، فراهم شود.

این نماینده مجلس گفت: در این راستا با مسئولان ارشد کشور ، در دولت قبل ، خصوصا رئیس جمهور محترم فعلی جناب آقای رئیسی و نیز وزیر محترم کشورصحبت کردم و بر اجرای این خواسته‌ی مردمی ، پافشاری کردم و در نطق های میان دستور مجلس و نیز تذکرات کتبی و شفاهی ، خطاب به وزرای دولت قبل و کنونی راه و شهرسازی ، خواستار اجرای پروژه مترو تهران به پیشوا شدم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متعاقب این پیگیری ها ، به اتفاق استاندار محترم تهران که تعلق خاصی به منطقه دارند ، پیگیر جدی این پروژه شدیم که در این رابطه جلسه ای در دفتر وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان و مدیران عامل مترو و راه آهن و با حضور شهردار تهران و استاندار و اینجانب ، برگزار شد و ضمن بررسی موانع پیشرفت کار و تاکید بر تامین مالی پروژه ، نسبت به تغییر پروژه قطار حومه ای به مترو، تاکید شد ، بطوری که شهردار تهران و مدیر عامل مترو ، آمادگی خودشان را علیرغم مخالفت مدیر عامل راه آهن ، برای همکاری در حل مشکل اعلام کردند و در نهایت مقرر شد، مدیرعامل متروی تهران و مدیر عامل راه آهن، که در حال حاضر مجریِ پروژه‌ی قطار حومه ای است و استانداری تهران ، ضمن بررسی شرایط فنی و اقتصادی ، چگونگی امکان تغییر پروژه‌ی قطار حومه ای به مترو را بررسی نموده و نتیجه را گزارش کنند.

نوش آبادی مطرح کرد: متاسفانه از آنجایی که از ابتدای امر ، مسئولان راه آهن که مجری پروژه‌ی فعلی قطار حومه ای هستند، مخالف تغییر این پروژه بودند، طی گزارشی مکتوب و یک طرفه ، تغییر در اجرای پروژه را نپذیرفتند.

وی عنوان کرد: بلافاصله بنده مراتب اعتراض خودم را نسبت به این گزارش اعلام‌ کردم و از استاندار تهران که خودشان هم‌ پیگیر انجام پروژه مترو هستند ، خواهش کردم زیر بار این گزارش نروند و همچنان بر اجرای پروژه‌ی مترو ، اصرار بورزند.

نوش آبادی افزود: بنده تا زمانی که پاسخ قانع کننده ای از وزارت راه و مسئولان راه آهن و شرکت مترو در این خصوص دریافت نکنم، بر انجام پروژه مترو تاکید دارم و این خواسته و مطالبه مردمی را دنبال خواهم کرد.
نماینده مردم ورامین افزود: بنابر این در گام بعدی، به عنوان نماینده دیار پانزده خرداد که بنبانگذار نظام حضرت امام خمینی(ره) فرمودند ، مردم ورامین بر این کشور ، حق ویژه ای دارند و همچنین فرمایش مقام معظم رهبری که سرزمین ورامین را سرزمین پاکان ، نام نهادند ، از ابزار قانونی خود در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهم کرد و با طرح سئوال از وزرای راه و کشور، آن ها را به صحن مجلس خواهم آورد ، تا پاسخگوی این مطالبه بحق مردم باشند.

نوش آبادی تصریح کرد: طرف صحبت من مسئولان محلی شهرستان ورامین و اظهارات آنان نیست ؛ پروژه متروی تهران به ورامین _ پیشوا ، یک پروژه ملی است و مخاطب من و مردم دیار پانزده خرداد ، مسئولان کشور هستند نه شهرستان.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد ، مسئولان وزارت راه و شرکت راه آهن و وزارت کشور، باید پاسخ دهند ؛ چرا در سالیان اخیر ، پروژه‌ی متروی تهران به پیشوا را به پروژه‌ی تهران به گرمسار تبدیل کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: پروژه ای که باید ده سال قبل به بهره برداری می رسید ، در یک اقدام غیر منطقی و غیر قابل توجیه ، با اضافه کردن مسیر گرمسار به مترو تهران به پیشوا، هم طول پروژه را زیاد کردند و هم هزینه گزافی به اصل پروژه که اختصاص به ورامین و پیشوا داشت، تحمیل کردند.

وی گفت: باید مسئولان وزارت راه و کشور ، نسبت به این اقدام ناصواب ، پاسخگو باشند ؛ چرا شرکت راه آهن ، باید سرنوشت جمعیت هشتصد هزار نفری دیار پانزده خرداد را با جمعیت هشتاد هزار نفری شهر دیگری که جزء پروژه‌ی اصلی مترو نبوده است و توجیه عقلایی هم  ندارد، گره بزند.

نوش آبادی، ضمن احترام به حقوق مردم شهرستان گرمسار و حق آنان در تامین حمل و نقل ریلی، تصریح کرد: چرا باید ، بودجه و اعتباری که باید صرف اجرای پروژه‌ی متروی تهران به پیشوا می شد با لابی و فشارهای سیاسی افرادی خاص و سهل انگاری و بی توجهی مسئولان وقت ، به هدر برود و مسیر چهل کیلومتری تهران به پیشوا به مسیر صد و بیست کیلومتری تهران به گرمسار تبدیل شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *