راه‌های مسدود باخرز، رشتخوار و تایباد بازگشایی شدند

سادس/خراسان رضوی مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: وقوع سیل دیروز منجر به مسدودی جاده‌های باخرز، رشتخوار و تایباد شده بود که هم‌اکنون باز شده و با کمک ۷۲ اکیپ راهداری تمام مسیرهای ترددی استان فعال است.

محسن نجات اظهار کرد: در طول ۴۸ ساعت گذشته ۱۱ شهرستان استان بر اثر بارندگی و سیلاب دچار خسارت‌ شد. 

وی ادامه داد: بر اثر وقوع سیل و همچنین طوفان شدید ۴۰ روستا در هفت شهرستان استان دچار قطعی و اختلال در شبکه برق شدند که با تلاش ۲۴ گروه تخصصی مشکلات موجود در حال برطرف شدن است به گونه‌ای که در شهرستان صالح آباد ۱۳ روستا دچار قطعی برق بود اما هم‌اکنون فقط یک روستا از این تعداد دچار قطعی برق است که تا ساعاتی دیگر آن روستا نیز به شبکه برق وصل خواهد شد.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به قطعی شبکه آب گفت: اهالی شهر جنت‌آباد شهرستان صالح آباد نیز در این موضوع دچار مشکل بودند که با تشکیل ستاد بحران در آن شهرستان بسیاری از مشکلات موجود حل شده است.

نجات افزود: ۳۲ روستای شهرستان تربت‌ جام دچار مشکل قطعی آب بودند که به علت عدم دسترسی مناسب جاده‌ای در شب گذشته امکان خدمت‌رسانی وجود نداشت اما از صبح امروز گروه‌های تخصصی برای برطرف کردن قطعی آب این مناطق دست به کار شده اند.

۲۲۷۴۳ خانوار تحت تاثیر قطعی آب

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۷۴۳ خانوار تحت تاثیر قطعی آب هستند و شرکت آبفای خراسان رضوی اعلام کرده تا ۴۸ ساعت آینده مشکلات این مناطق به طور کامل برطرف خواهد شد.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: گروه‌های تخصصی امداد نجات هلال احمر همراه با خودروهای کمک دار و موتور پمپ‌های خود در آماده‌باش کامل هستند و تا کنون به ۹۲ حادثه دیده در چهار شهرستان تربت جام، گناباد، رشتخوار و تایباد ارائه خدمت شده است.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نجات گفت: کمک‌های امدادی و همچنین توزیع اقلام غذایی و معیشتی هم‌اکنون در حال ارائه است و اکنون در شرایط تقریبا پایداری قرار گرفته‌ایم؛ هر چند که با توجه به هشدارهای هواشناسی تا آخرین ساعات روز چهارشنبه، ۲۹ دی، در آماده‌باش کامل قرار داریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *