یادداشت عبدالحمید احمدی درباره یزدانی‌خرم

یادداشت عبدالحمید احمدی درباره یزدانی‌خرم

رئیس انجمن ورزشی نویسان درباره درگذشت محمدرضا یزدانی خرم یادداشتی نوشت.

به گزارش سادس، متن یادداشت رئیس انجمن ورزشی نویسان درباره درگذشت محمدرضا یزدانی خرم به شرح زیر است:

مراسم وداع و تشییع حاج محمدرضا یزدانی خرم مدیر قدیمی و خوشنام ورزش با حضور جمع کثیری از اهالی ورزش در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی با شکوه هرچه تمام برگزار شد. درباره این مراسم و این خادم دوست داشتنی ورزش نکاتی وجود دارد که گفتن آن ضروری به نظر می‌رسد.

نکته اول، سنگ تمام فدراسیون های والیبال و کشتی برای ارج گذاردن به زحمات مدیری که در دوره مسئولیتش در ورزش دلسوزانه و فداکارانه همه همت خود را با نگاهی آینده نگر بکار گرفته تا موجبات رشد و توسعه والیبال و کشتی را فراهم کند و البته که در این مسیر نیز به توفیقات مورد نظر هم دست یافته است. صحبت دکتر داورزنی که گفت “کارهایی را که ما در والیبال انجام می دهیم ادامه کارهایی است که نزدیک به ۳۰ سال پیش یزدانی خرم شروع کرد و افتخارات والیبال کشور مرهون ریل گذاری و زحمات ایشان است” و سخنان دکتر دبیر که یزدانی خرم را یکی از بهترین رییس فدراسیون های تاریخ ورزش ایران دانست و گفت “قطعا سه طلای کشتی در المپیک لندن حاصل درایت، تدبیر و زحمات او بود” و صحبت های پیمان اکبری و مصطفی کارخانه که نکاه یزدانی خرم برای توسعه والیبال و ایجاد انگیزه قهرمانی در قاره و جهان در بین مربیان و بازیکنان را بیان کرده و از تاکید جدی و اعتقادی وی برای توسعه اخلاق و معنویت در ورزش همراه با موضوعات و مسائل فنی یاد کردند.

نکته دوم، حضور معنادار اهالی ورزش و به ویژه قهرمانان و پیشکسوتان والیبال و کشتی همراه با مدیران سال های دور و نزدیک ورزش و اهالی رسانه حاکی از محبوبیت و مقبولیت یزدانی خرم در بین جامعه ورزش بود. یزدانی خرم علی‌رغم این که مدیری خارج از محیط ورزش بود اما در طی دوره حضورش در ورزش توانست لیاقت، کارآمدی، توانایی، و دلسوزی خود را برای توسعه و ارتقای ورزش در مسئولیت های مختلف به منصه ظهور برساند و جایگاه مناسبی را در نزد ورزشی ها برای خود باز کند تا جایی که همگان وی را حتی در سال های پس از مسئولیت به عنوان فرد خادم و دلسوز ورزش محترم دانسته و به نصایح و نقدهایش به دیده احترام می نگریستند.

نکته سوم، نگاه و مشی مدیریتی یزدانی خرم در طی سال های مسئولیت در ورزش نیز بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است. آینده نگری و همت و تلاش برای رسیدن به اهداف والا و به ظاهر دور از دسترس همراه با برنامه ریزی و بکارگیری همه امکانات داخلی و خارجی و به ویژه توجه به استفاده از دانش فنی کارشناسان و مربیان کشورهای پیشرو و نهراسیدن از موانع پیش رو در راه رسیدن به اهداف از جمله ویژگی های سبک مدیریت یزدانی خرم بود. علاوه بر این باور عمیق دینی و اعتقادی و معنوی وی و حرکت در مسیر ترویج این باورها و اعتقادات در جامعه ورزش و توجه توامان به رشد ابعاد فنی و مهارتی و اخلاق و معنویت ورزشکاران از جمله صفات برجسته این مدیر خدوم و دوست داشتنی بود که توانست در طی سه دهه حضور خود در ورزش آثار ماندگاری را در این عرصه رقم بزند. بر این اساس امروز جامعه ورزش نیز مراتب حق شناسی و قدردانی خود را از ایشان و خانواده محترم و بازماندگان این مرد نکونام در مراسمی باشکوه برای تشییع و تدفین وی به نمایش گذارد تا همه کسانی که در جای جای ورزش به خدمت صادقانه مشغول هستند بدانند که ورزشی ها قدر خدمت و خدمتگزاران واقعی را خوب می شناسند و برای آنان جایگاه و احترام ویژه ای قائل هستند و به قول سعدی بزرگ:
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز  
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

سیدعبدالحمید احمدی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *