ناوگان ریلی کشور نیازمند تقویت و نوسازی است

سادس/اصفهان یک عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: ناوگان خطوط ریلی بیشتر باید توسط بخش خصوصی تقویت شود و در توسعه ریل باید دولت وارد شود.

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با سادس درباره لزوم توسعه شبکه ریلی کشور، اظهار کرد: در مجموع چون قشر متوسط بیشتر از خطوط ریلی استفاده می‌کنند، دولت باید در تقویت و توسعه خطوط ریلی اهتمام ویژه داشته باشد. همچنین ناوگان ریلی کشور نیز باید تقویت و نوسازی شود به خصوص که با گران شدن بلیت هواپیما، ناوگان زمینی کشور نیز باید بیشتر توسعه یابد.

وی افزود: توسعه شبکه ریلی کشور یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور نیز محسوب می‌شود، چراکه ناوگان این خطوط بخش عظیمی از کالاهای تجاری را جابجا می‌کند و این امر یک ضرورت است.

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: همچنین نوسازی ناوگان خطوط ریلی از اهمیت خاصی برخوردار است، چراکه عمر برخی از این ناوگان به بیش از 50 سال قبل بر می‌گردد. البته وزارت راه و شهرسازی برنامه توسعه خطوط ریلی را در دستور کار دارد.

فیروزی تصریح کرد: ناوگان خطوط ریلی بیشتر باید توسط بخش خصوصی تقویت شود تا در حوزه واردات و صادرات موفق‌تر عمل کنیم و نیازهای کشور تأمین شود. در توسعه ریل باید دولت وارد شود و بخش خصوصی به نوسازی قطارهای مسافربری و باری بپردازد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *