لزوم تقویت همکاری ایران وپاکستان برای امنیت پایدار مرزها/طلایه دار مبارزه بی امان باقاچاق هستیم

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور بر لزوم تقویت همکاری متقابل ایران و پاکستان برای امنیت پایدار مرزهای مشترک تاکید کرد.

به گزارش سادس، سردار “احمدعلی گودرزی” در رأس هیئتی به منظور شرکت در رزمایش امداد تخصصی و نجات به کشور پاکستان سفر کرده و در نشست دیپلماسی با مدیرکل آژانس امنیت دریایی پاکستان سرلشکر “میرزا فواد امین بیگ” که در شهر کراچی برگزار شد در خصوص منطقه مشترک دریایی مرزهای ایران و پاکستان به گفت و گو پرداختند.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این دیدارگفت : بسیار خرسندم که در کشور دوست و مسلمان پاکستان حضور پیدا کردم، مردم ایران و پاکستان از یک فرهنگ دینی مشترک برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اقدامات مشترک مرزی دو کشور افزود:کشورهای مسلمان می توانند امنیت کشور خودشان را برقرار کنند و مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای برقراری امنیت مرزها وظیفه حفظ و حراست از 8.755 کیلومتر مرزهای آبی و خشکی را با 15 کشور همسایه خود برعهده دارد.

گودرزی تصریح کرد: مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با کشور پاکستان 978 کیلومتر مرز مشترک خشکی و 202 کیلومتر مرز آبی دارد که انتظار می رود همکاری و تعامل متقابل بیشتری در زمینه برقراری امنیت پایدار در مرزهای مشترک داشته باشیم.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برای ثبات امنیت در منطقه، نیروهای مسلح کشور همسایه باید امنیت پایدار منطقه را برقرار کنند خصوصا کسانی که از راه دریا امرار معاش و کسب روزی می نمایند در پی حمایت بیگانگان نباشند.

وی با بیان اینکه فتنه استکبار در منطقه به دنبال نفاق است، افزود :جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با قاچاق موادمخدر تاکنون قریب به 4 هزار شهید گلگون کفن تقدیم کرده و در منطقه طلایه دار مبارزه بی امان در زمینه جلوگیری از قاچاق مواد مخدر است. 

بر اساس گزارش سایت پلیس، در این سفر سردار “احمدعلی گودرزی” فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به اتفاق هیئت همراه در نشست های” تخصصی و رزمایش بین المللی امداد، تفحص و نجات در آب‌های دریای عمان” شرکت می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *