تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش سادس، روح الله متفکرآزاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه ۴۸ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی:‌ لزوم منع توقف صادرات فلفل به روسیه.

مسعود خالقی نماینده گلپایگان و ۵۱ نفر از همکاران به وزیران جهاد کشاورزی و نیرو: ضرورت لغو دریافتی عظیم از کشاورزان بابت بهای آب کشاورزی.

مهدی عسگری نماینده کرج و ۴۱ نماینده دیگر به وزیر کشور: ضرورت تسریع در ارائه لایحه تقسیمات کشوری با رویکرد تمرکز زدایی و تفویض اختیار بیشتر به مدیران محلی و استانداران با عنایت به تکلیف برنامه پنجم توسعه.

حسین امامی راد نماینده چناران به همراه ۳۱ نماینده دیگر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم توجه ویژه به طرح قطار برقی مشهد- گلبهار- چناران به عنوان بزرگترین طرح درون استانی خراسان رضوی.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور:‌ ضرورت تسریع در اجرای حمایت‌های دولتی از حق بیمه کارگران با توجه به ظرفیت‌های قانونی بند و قانون بودجه ۱۴۰۰ و منابع حاصله.

جواد نیک بین نماینده کاشمر به همراه ۵۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: ضرورت استخدام نیروی خدمتگزار و سرایدار برای مدارس.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان و ۶۲ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تدبیر در خصوص افزایش هزینه ودیعه اجاره مسکن.

علی حدادی نماینده طالقان به همراه ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در تکمیل طرح نیمه تمام تغذیه مصنوعی شهرستان ساوجبلاغ.  به وزیر راه و شهرسازی: لزوم حل مشکلات حمل و نقل شهری و برون شهری ساوجبلاغ و هشتگرد و تکمیل خدمات حمل و نقل و متروی شهری به هشتگرد. به وزیر صمت: چرا از منابع درآمدی معادن شهرستان‌های ساوجبلاغ برای طرح‌های عمرانی این شهرستان هزینه نمی‌شود. به وزیر نیرو: ضرورت تسریع در تأمین منابع آب حوزه انتخابیه. همچنین تذکر به همراه ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت ایجاد دسترسی به آزادراه غدیر برای شهرستان نظرآباد.

عبدالجلال ایری نماینده کردکوی و ۵۰ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: ضرورت نوسازی زیرساخت‌های تلفن ثابت جهت بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی در حوزه انتخابیه.

محمد وحیدی نماینده بجنورد و ۴۷ نماینده دیگر به وزیر دفاع: همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری. همچنین به همراه ۳۳ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تامین نهاده‌های دامی و نظارت دقیق بر توزیع آن در استان خراسان شمالی برای دامداران و عشایران و روستائیان و پرورش دهندگان شترمرغ. به همراه ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم استمهال وام‌های کشاورزان و دامداران در بانک های خصوصی و دولتی استان‌هایی که خشکسالی شدید داشته از جمله خراسان شمالی. به همراه ۵۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۱.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان به وزیر تعاون: لزوم تکمیل و مرمت سیل بندها و احداث سیل بندهای جدید استان کرمان. لزوم حل مشکلات قالیبافان و تجمیع سوابق آن‌ها برای بیمه و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های قالیبافی و همچنین افزایش نظارت بر شبکه برق رسانی و جلوگیری از سرقت کابل های برق.

 سارا فلاحی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان به همراه ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تأمین اعتبار و تکمیل قطعات ۳ و ۴ سامانه گرمسیری در استان ایلام. به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم توجه به تأمین آب شرب شهرستان ملکشاهی.

جبار کوچکی نژاد به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم جلوگیری از اخراج نیروهای بانک ملی گیلان. همچنین تذکر به همراه ۵۲ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم توجه به شأن پرستاران و پرداخت حقوق قانونی آنها و ضرورت اجرایی شدن نظام ارجاع در حوزه درمان. همچنین تذکر به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم عمل به تعهدات در خصوص مراکز نگهداری معلولان و سالمندان بخش خصوصی.

نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت در نظر گرفتن محقق شدن منابع حاصل از فروش نفت و گاز در بودجه ۱۴۰۱.

علی اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان به همراه ۵۹ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در تکمیل طرح‌های باقی مانده مسکن مهر.

یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم فعال نمودن کارت‌های پیله‌وری مرزنشینان با مدرک تحصیلی راهنمایی و پنجم ابتدایی.

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری مسئله آلودگی هوا و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط.

سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده به همراه ۶۸ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت پاسخگویی صحیح وزرا به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان در اجرای اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۰۶ آیین‌نامه داخلی مجلس.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *