مظلومی: زمان تحقق عینی و عملی وعده های دولت فرا رسیده است

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمان تحقق عینی و عملی وعده های دولت فرا رسیده است، مردم از وزرا عمل انقلابی و جهاد می خواهند.

به گزارش سادس، محمد طلا مظلومی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به وزیر راه بیان کرد: امروز خوزستان و بهبهان ماتم‌سراست و تراژدی غم انگیز آن تصادف زنجیره ای روز گذشته و مرگ جانگداز 5 شهروند، مصدومیت 40 نفر از موکلین و خسارت به بیش از 50 خودرو است. ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و شفای مجروحین، می خواهم که صدای آه و ناله والدین داغداری که فرزندانشان در آتش خشم جاده های کم عرض، غیر استاندارد و حادثه خیز خوزستان مظلومانه ساخته اند در خانه ملت طنین انداز نمایم، شاید گوشی باشد و چاره ای اندیشیده شود.

وی افزود: امروز که جریان انقلابی در مجلس و دولت پیشانی بند خدمت بر جبین بسته اند، دُر گرانبهایی است که باید آن را قدر دانست و چراغ هم افزایی و همپوشانی را در برابر دشمنان برافروخت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد گفت: حذف ارز ترجیحی استراتژی عاقلانه و جراحی بزرگ اقتصادی است، اما هنر مردان اقتصادی و دولت انقلابی باید به گونه ای باشد که بتواند اثرات ناشی از آن را مدیریت کند تا فشار اقتصادی بیشتری بر مردم تحمیل نگردد.

مظلومی خاطرنشان کرد: مساله بورس و سرمایه های از دست رفته مردم بهبود نیافت. تورم و بیکاری عرصه را بر مردم تنگ کرده است، رکود ناشی از کرونا بازاریان را مستاصل نموده است.

وی همچنین رئیس جمهور را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد: یقین دارم جنابعالی شبانه روز دغدغه حل مشکلات مردم را دارید، اما کارمندان و بازنشستگان لشگری و کشوری و قضائی، شاغلین و بازنشستگان تامین اجتماعی سخت نگران گذران زندگی خود هستند. مستمری پرداختی به خانواده های معظم شهدا با زندگی آنها همخوانی ندارد. مصوبه مجلس انقلابی برای تبدیل وضعیت ایثارگران در پستوی وزارتخانه ها و سازمان امور اداری و استخدامی معطل مانده است.

نماینده مردم بهبهان در ادامه نطق خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش اظهار کرد: خشکسالی گلوی نحیف کشاورزان و دامداران را به شدت می فشارد. کارگران شهرداری چشم انتظار تصویب قانون استخدامی و پایان بخشیدن به دغدغه های شغلی خود هستند. شهرهای حوزه انتخابیه هم نماد ثروت و هم نماد فقر و محرومیت هستند.

مظلومی افزود: دشت‌های حاصلخیز، منابع عظیم نفت و گاز، معادن و مراکز گردشگری و نیروهای تحصیلکرده، ثروت های خدادادی نهفته در این دیار هستند، اما زندگی در زیر سقف های ناایمن، بافت های فرسوده، جاده های حادثه خیز نماد فقر و محرومیت است. آن حادثه خیز نماد فقر و محرومیت است.

وی خطاب به وزیر نفت بیان کرد: مشعل های برافروخته گاز بدون پرداخت حق آلایندگی مردم آغاجاری را از نفس انداخته اما مردم برای تامین آب شرب در عذاب هستند. دانشگاه خاتم الانبیا تنها دانشگاه دولتی جنوب شرق استان قادر به پرداخت هزینه های ماهیانه خود نیست.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی خواستار تکمیل پروژه ابرسانی کوثر، همسازسازی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه‌ها و تکمیل فاز دوم نیروگاه بهبهان و سایر پروه های حوزه انتخبابیه خود شد و خطاب به وزیر کشور گفت: امروز امنیت در حوزه انتخابیه به دغدغه ای مبدل شده که مردم هر کوی و برزن برای تامین آن دست نیاز به سوی مسئولین دراز کرده و آن را برای خود از نان شب واجب تر می دانند. 

مظلومی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: زمان تحقق عینی و عملی وعده های دولت و پایبندی به میثاقی که با ملت بسته اید فرا رسیده است. مردم از وزرا عمل انقلابی و جهاد می خواهند. وزرا بدانند در گذشته مردم با سلام و صلوات از دولت ها استقبال و با آه و نفرین بدرقه کرده اند.

وی در پایان گفت: به عنوان نماینده مردم علیرغم تلاش شبانه روزی شرمنده جوانان تحصیلکرده و والدین آنها هستم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *