جزئیات سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به رفسنجان

سادس/کرمان نماینده رفسنجان و انار در مجلس جزئیات بیشتری از سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور و رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به رفسنجان را در هفته رفسنجان شناسی تشریح کرد و گفت: بنا داریم بعد از هفته رفسنجان‌شناسی، هر ماه یک معاون یا مسئول از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را به رفسنجان دعوت کنیم که با استفاده از وی بتوانیم مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه را سریع‌تر به نتیجه برسانیم.

به گزارش سادس، حجت‌الاسلام حسین جلالی عصر امروز 16 دی ماه در نشست خبری هفته رفسنجان، اظهار کرد: مجلس در کنار قانون‌گذاری، بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف کشور دارد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار می‌گیرد.

وی افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تاکنون به استان‌های خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان سفر کرده اند و سفر چهارم این کمیسیون به استان کرمان و شهرستان رفسنجان خواهد بود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور حجت‌الاسلام آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، نوباوه، منتظری، خانم لاجوردی، مبلغی، یزدی‌خواه، میرزایی، نیک‌بین و طباطبایی از اعضای این کمیسیون در این سفر خبر داد و گفت: معاون پارلمانی رئیس جمهور، معاونانی از بنیاد شهید کشور، وزارتخانه‌های صمت، ورزش و جوانان،  گردشگری،  فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولانی از استان در این سفر حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سجادی وزیر ورزش و جوانان هم قرار بود به رفسنجان سفر کند، ادامه داد: به‌دلیل جلسات مهم در تهران در این سفر حضور نخواهد یافت.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس در تشریح سفر این کمیسیون و برنامه‌های بزرگداشت روز رفسنجان و هفته رفسنجان‌شناسی یادآور شد: روز جمعه میهمان‌ها به کرمان می‌رسند و عصر جمعه جلسه‌ای در کرمان برگزار و بعد از زیارت مزار شهید سلیمانی عازم رفسنجان می‌شوند.

جلالی تصریح کرد: ممکن است شب جلسه‌ای غیرکاری با مسئولان رفسنجان داشته باشند و روز شنبه روز رفسنجان ساعت ۸ مراسم در دانشگاه ولیعصر (عج) با ادای احترام به مقام شامخ شهدای این دانشگاه و افتتاح نمایشگاه “رفسنجان در یک نگاه” شروع می‌شود. نمایشگاه در قالب ۲۰ غرفه و تا پایان هفته برای بازدید عموم مردم دایر است. غرفه‌ها شامل ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی هنری، ورزشی، صنایع و… هستند.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: ۷ کارگروه مختلف اعم از آسیب‌های اجتماعی، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگی مذهبی، فرهنگی هنری، ورزش و جوانان، فرهنگ ایثار و شهادت و وقف، خیریه و خیران تشکیل شده که مشکلات احصاءشده در حوزه‌های یادشده را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی بیان کرد: کارگروه وقف در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود و آیین تجلیل از خیران و واقفان در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

جلالی با اشاره به حضور و بازدید میدانی اعضای کمیسیون فرهنگی و هیئت همراه از شهرستان انار، بخش‌های نوق، صفائیه، بهرمان، کشکوئیه و بخش مرکزی رفسنجان طی عصر شنبه، توضیح داد: مسائل گردشگری، فرهنگی، ورزشی و… در این بخش‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرد و جلسه و جمع‌بندی برگزار و تصمیم‌گیری می‌شود.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه جمع‌بندی نهایی در رفسنجان مصوبات جلسه مطرح و از برنامه‌های جانبی این سفر بازدید از خانه حاج‌آقاعلی، مهمانشهر، خیریه خیران گمنام خواهد بود.

به گفته وی فرصت خوبی است که هم شهرستان معرفی می‌شود و هم برای حل مسائل، مشکلات و معضلات شهرستان می‌توانیم مصوبه بگیریم.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه پیش‌بینی این است که بتوانیم مجوز تکمیل سالن‌های نیمه‌تمام را که بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارند، بگیریم و آثار ثبت نشده شهرستان که بیش از ۹۰ اثر هست را مطرح کنیم که زمینه ثبت آنها فراهم شود، از  رونمایی از تمبر پسته خبر داد و گفت: ضرورت دارد برای محصول پسته که برند رفسنجان است کارهایی انجام دهیم که برند شهرمان را دیگران به نام خود نزنند.

وی ایجاد موزه پسته و مجموعه موزه‌های گنجینه کویر را از دیگر مطالباتی دانست که قرار است در این سفر مطرح شود.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس اضافه کرد: بنا داریم بعد از هفته رفسنجان‌شناسی، هر ماه یک معاون یا مسئول از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را به رفسنجان دعوت کنیم که با استفاده از وی بتوانیم مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه را سریع‌تر به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *