طرح انتقال پساب جنوب تهران به منطقه ورامین انجام می‌شود

سادس/تهران نماینده مردم شهرستان‌های ورامین ، قرچک و پیشوا گفت: به منظور جبران حق‌آبه کشاورزان دشت ورامین، طرح انتقال پساب جنوب تهران به منطقه ورامین انجام می‌شود که در فاز دوم، ۲۸۳ میلیون مترمکعب آب، به دیار پانزده خرداد منتقل می‌کند.

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سادس بیان کرد: ورامین، قطب تولید محصولات کشاورزی استان تهران است که به دلیل کمبود منابع آبی، ناشی از اختصاص نیافتن حق‌آبه کشاورزان از سد ماملو و لتیان و همچنین کاهش نزولات جوی، از تمام ظرفیت‌های این بخش استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: به منظور جبران حق‌آبه کشاورزان دشت ورامین، طرح انتقال پساب جنوب تهران به منطقه ورامین انجام می‌شود که در فاز دوم،  ۲۸۳ میلیون مترمکعب آب، به دیار پانزده خرداد منتقل می‌کند.

نوش‌آبادی اظهار کرد: طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به ورامین و پیشوا و قرچک، به طول ۳۴ کیلومتر و با استفاده از لوله هایی به قطر سه متر و جنس پلی اتیلن دو جداره در حال اجرا است هزینه اجرای این طرح بر اساس مطالعات صورت گرفته بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

نماینده شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین موانع تکمیل این پروژه ، علاوه بر تأمین اعتبار مورد نیاز معارضین واقع شده در طول مسیر است که این مشکل با همکاری مسئولان محلی و استانی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *