شریعتی: رویکرد کلی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در حقوق و دستمزد مناسب است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی رویکرد کلی لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت به ویژه در بحث ارتقای شاخص عدالت علی الخصوص در نظام حقوق و دستمزد را مناسبی خواند.

به گزارش سادس، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری گفت: رویکرد کلی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ویژه در بحث ارتقای شاخص عدالت و در نظام حقوق و دستمزد مناسب بوده که لازم است از رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تشکر ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: برخی نکات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شاید به دلیل اغوای برخی از مدیران ارشد از دولت گذشته دچار غفلت یا انحراف شده است که برخی از آنها را اعلام می کنم.

این نماینده مجلس گفت: سال گذشته برای ساماندهی رأس شرکت های دولتی و دیدن سهم این شرکت ها در بودجه عمومی کشور از ۴۷ هزار میلیارد تومان درآمد صادراتی شرکت دولتی ملی گاز ایران که از محل صادرات LPG به دست می آمد، از این مبلغ درج شده در متن، تنها ۷ هزار میلیارد تومان با توافق دولت و وزارت نفت در بند یکی از مواد تبصره ۱۴ وارد شده و به منابع عمومی بودجه اضافه شد، اما متاسفانه امسال با وجود اینکه این رقم درآمدی به گفته یکی از مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون انرژی با دلار محاسباتی ۲۳ هزار تومان، بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده که متاسفانه این ردیف در تبصره ۱۴ حذف شده است.

شریعتی در پایان اظهار کرد: از این رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان که با دلار آزاد بالغ بر یکصدهزار میلیارد تومان می شود، مقداری به بودجه عمومی کشور وارد نشده است که امید است در کمیسیون تلفیق دقت لازم صورت گرفته و این رقم با محاسبات دقیق که حداقل ۵۰ درصد آن قابل احتساب در بودجه است، وارد شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *