حسین پور: مردم به دولت انقلابی برای ساماندهی نابسامانی‌ها امید بسته‌اند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خطاب به تیم اقتصادی دولت گفت: مردم عزیز و صبور ایران به دولت انقلابی آقای رئیسی امید بسته اند تا بتواند نابسامانی های موجود را سامان دهد.

به گزارش سادس، امان الله حسین پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: بدون تردید راه ایثار و شهادت و فرهنگ مقاومت ادامه دارد.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته ای بیان کرد: این تیم با تاسی از هدایت‌های رهبر انقلاب و پشتوانه قانون مجلس به دنبال یک توافق محکم، ماندگار و اثربخش هستند. غرب هم امروز باید بداند که نه این تیم، تیم قبل است که فقط لبخند زدن را بداند و نه مجلس، مجلس گذشته است که برجام را در 20 دقیقه تصویب کنند و بدانند که تیم انقلابی و مجلس امید و انتظار مردم ذره‌ای از حق ملت کوتاه نخواهند آمد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خطاب به تیم اقتصادی دولت مطرح کرد: مردم عزیز و صبور ایران به دولت انقلابی آقای رئیسی امید بسته اند تا بتواند نابسامانی های موجود را سامان دهد. سیل طغیانگر تورم و گرانی را مهار کند، پول ملی را به ارزش واقعی خود برساند، در بازار سرمایه جذابیت ایجاد کرده و وضعیت نهاده های دامی را که متاسفانه دامداران مجبور شدند دام مولدشان را بفروشند سامان دهد، قیمت مسکن و اجاره مسکن را از این وضعیت اسفبار درآورده و وضعیت خودرو و بازار خودرو را سامان دهد، همچنین معیشت مردم، فرهنگیان، کارگران و به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را بهبود بخشد.

حسین پور افزود: اما انگار برخی وزرای دولت، همان مسیر گفتاردرمانی دولت گذشته را پیش گرفته اند و نه تنها آثاری از عملکرد و برنامه هایشان پیدا نیست، بلکه مردم را دعوت به صبر می‌کنند و وعده آینده می‌دهند. وضعیت امروز نتیجه اعتماد به سیاست گفتاردرمانی دولت قبل است. شما مسیر دولت قبل را پیش نگیرید. قطعا اگر آثاری از برنامه‌ها و اقدامات شما در وضعیت اقتصادی کشور پیدا نشود، نمایندگان مردم به شما فرصت زیاد نخواهند داد.

وی در ادامه ضمن تشکر از هیات دولت به ویژه وزیر کشور به دلیل انتخاب استاندار بومی که از فرزندان توانمند و خوش سابقه استان خراسان شمالی است، اظهار کرد: اما حق استان خراسان شمالی این نیست که با وجود ظرفیت های بسیار اعم از نیروی انسانی توانمند، معادن خدادادی، ظرفیت گردشگری، کشاورزی و دامپروری در اکثر شاخص های عملکردی و توسعه ای در رتبه های آخر کشوری قرار دارد.

نماینده مردم اسفراین افزود: از دولت سیزدهم انتظار می‌رود با توجه ویژه به این استان عقب افتادگی های گذشته را جبران نماید. طرح های نیمه تمام اعم از جاده گلستان به بجنورد، راه ‌آهن بجنورد-گرگان- مشهد، راه آهن اسفراین به جوین و ده ها طرح نیمه تمام دیگر که برخی بیش از ده سال است که تعطیل یا نیمه فعال بوده، مسیر توسعه استان را بسته اند. با اینکه بارها در جریان سفرهای مسئولان گذشته وعده های اتمام طرح های مذکور داده شد اما اقدامی صورت نگرفت.

حسین پور خاطرنشان کرد: کشاورزان و دامپروران استان از نبود صنایع تبدیلی رنج برده و مجبور هستند محصولاتشان را با حداقل قیمت، بدون ارزش افزوده به فروش برسانند.

وی تذکری به وزیر نیرو داد و گفت: وضعیت علاج بخشی سد بیدواز اسفراین را تعیین  تکلیف کند تا هزاران کشاورز اسفراینی بتوانند در این خشکسالی از سد مذکور بهره ببرند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی همچنین در تذکری خطاب به وزیر صمت عنوان کرد: چرا علیرغم پیگیری بنده و مردم هنوز وضعیت معدن آلبلاغ مشخص نشده و مردم اسفراین نتوانسته اند از این ثروت خدادادی استفاده کنند؟ همچنین در برخی از استان‌ها حق بیمه کارگران و قالیبافان بدون بررسی دقیق قطع می‌شود، در وضعیت فعلی معیشتی لازم است که بررسی دقیق انجام شده تا وضعیت بیمه آنها برقرار باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *