ناگفته‌های رییس آموزش و پرورش استثنایی در روز خداحافظی‌ از این سِمَت

رئیس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبری و امام راحل خدمت به معلولان به مثابه خدمت به انبیاء و شهداست و برکت این خدمت را دیدم و از این جهت خوشحالم، توصیه کرد که به بچه های استثنایی بیشتر برسید.

به گزارش سادس، سیدجواد حسینی در آیین تکریم و معارفه چند مدیر ارشد وزارت آموزش و پرورش که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد گفت‌: برای برادرم آقای حسینی آرزوی توفیق می کنم «یک حسینی رفت و یک حسینی آمد». آمدن و رفتن ها در حوزه های مدیریتی یک امر طبیعی است و بیش از ۱۵ بار چنین موقعیتی را تجربه کرده‌ام. برای وزیر آموزش و پرورش صمیمانه آرزوی توفیق می‌کنم.

وی افزود: دوسال و پنج ماه قبل از دفتر ریاست جمهوری رزومه خواستند و چندساعت بعد گفتند به جای آقای بطجایی قصد معرفی شما را دارم. وقتی آمدم ساکم همراهم بود و بلیط برگشت داشتم منتها من را نگه داشتند و دو سال و پنج ماه از آن زمان می گذرد.

حسینی با بیان اینکه مشی مدیریتی‌ام این است که معمولا بیش از دوسال یکجا نمی مانم که البته در یکی دوجا نقض شد و آموزش و پرورش استثنایی از آن جمله بود گفت: طبق فرمایشات رهبری و امام راحل خدمت به معلولین به مثابه خدمت به انبیاء و شهدا است و برکت این خدمت را دیدم و از این جهت خوشحالم.

رئیس سابق آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه از دیار امام رضا آمدم و فردا برخواهم گشت و دعاگوی شما هستم گفت: به بچه های استثنایی بیشتر برسید. مطالعات نشان می‌دهد اگر آموزش و پرورشی به آموزش و پرورش استثنایی‌اش کیفیت داد، می‌تواند به نظام آموزش عمومی‌ اش نیز کیفیت بدهد. پوشش تحصیلی در این سازمان از زمان شکل گیری‌اش تا کنون ۱۸ برابر افزایش یافته است و دست همه همکارانم را برای تلاش‌های انجام شده می‌بوسم.

حسینی تاکید کرد که توسعه مشارکت ها، مداخلات بهنگام، توسعه آموزش های مهارتی و افزایش مشارکت اولیاء را در این مدت کلید زده‌ایم. درست است که مسئولیت اداری مان پایان می یابد اما مسئولیت اجتماعی مان در حوزه آموزش تمام نمی‌شود و با تمام وجود در خدمت هستیم.

به گزارش سادس، طریفی حسینی، رئیس جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در این مراسم گفت: در این ایام عزیز باید قدردان بار سنگین مسئولیتی که بر دوش ما نهاده شده است، باشیم.

وی ضمن تقدیر از وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی ویژه است که علاوه بر ماموریت‌های آموزش و پرورش عادی، ماموریت تعلیم و تربیت و توانبخشی کودکان با نیازهای ویژه را نیز برعهده دارد.

وی افزود: از زحمات دکتر سید جواد حسینی در زمان تصدی مسئولیت ریاست سازمان کمال تشکر و قدردانی را دارم و اقدمات مثبتی که بر مبنای سند تحول بنیادین از زمان ایشان شروع شده است با قوت و قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

طریفی حسینی سازمان آموزش وپرورش استثنایی را یکی از تخصصی ترین سازمان های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی نیروهای بسیار توانمندی دارد که باید از پتانسیل این نیروها در راستای اعتلای آموزش و پرورش استثنایی  نهایت بهره را برد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی با هدف گسترش عدالت آموزشی و عدالت تربیتی در سال ۱۳۷۰ ایجاد شده است گفت: توسعه گروه‌های هدف تحت پوشش، افزایش کمی و کیفی خدمات ارائه شده به گروه های هدف بویژه خدمات توانبخشی، استفاده از ظرفیت خیرین و خانواده ها در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه با جدیت پیگیری خواهد شد.

طریفی حسینی با بیان اینکه احصاء و چاره اندیشی مشکلات پیش روی سازمان و تدوین برنامه‌های تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین دو مسیر موازی است که سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش خواهد گرفت گفت: برنامه تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر مبنای سند تحول بنیادین و با هدف توسعه عدالت تربیتی تدوین خواهد شد.

وی افزود: با هدف علم بنیان کردن کلیه فرایندها و امور سازمان، شبکه‌ای از نخبگان درون سازمانی و سایر دستگاه‌های تربیتی تشکیل خواهد شد و در مسیر پیش رو از ظرفیت نیروهای جوان درون سازمان و تجربه بزرگان استفاده خواهد شد.

طریفی حسینی در پایان گفت: روزآمد سازی و تدوین قوانین و مقررات حوزه آموزش و پرورش استثنایی با مشارکت شورای عالی آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی، توسعه فعالیت‌های فنی حرفه‌ای و روز آمدی رشته‌های ویژه دانش آموزان استثنایی متناسب با بازار کار، استفاده از فناوری‌های نوین، انجام غربالگری بهنگام و خانواده محوری از جمله برنامه‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *