دو انتصاب جدید دیگر در وزارت آموزش و پرورش

طی حکمی از سوی وزیر آموزش‌ و پرورش، مهدی فیاضی به عنوان رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و مجتبی همتی فر به عنوان سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک منصوب شد.

به گزارش سادس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری طی حکمی « مهدی فیاضی» را به عنوان «رییس  مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور»، منصوب کرد.

مهدی فیاضی، مهندسی الکترونیک و فوق لیسانس MBA دارد و در زمان حضور یوسف نوری در معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع جذب آموزش و پرورش شده و در شهر تهران خدمت خود را آغاز کرده است.

از سوابق اجرایی وی می توان به ۱۵ سال سابقه معلمی و معاونت و مدیریت در  ۱۰مدرسه شهر تهران، رییس حوزه ریاست سازمان آموزش و پرورش شهر تهران سال ۸۷و ۸۸و مشاور علمی و فرهنگی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش سال ۸۹و ۹۰اشاره کرد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، پدیدآورنده کتاب مدارس بین الملل، مؤلف کتاب «نظامنامه تأسیس، احداث و اداره مدرسه» است ودارای مقالات و سخنرانی‌ها و کارگاه‌های متعدد در رویدادهای مدرسه ای در خارج و داخل کشور است.

«مجتبی همتی فر»، «سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک» شد

طی حکمی از سوی وزیرآموزش‌و پرورش، « مجتبی همتی فر»، «سرپرست سازمان تعلیم وتربیت کودک» شد.

همتی فر، دکترای فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه فردوسی مشهد دارد و در زمان حضور یوسف نوری به عنوان دبیر کمیسیون تعلیم و تربیت مجمع عالی بسیج عضو دبیرخانه بوده است.

 وی عضو کمیته مشورتی ترمیم سند تحول بنیادین شورای عالی آموزش و پرورش و مدیر راهبری پردیس تربیتی توانا (آستان قدس رضوی) است و از سوابق تجربی وی می توان به مشاور سازمان امور استخدامی و اداری کشور در طراحی شاخص های ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، کارشناس مشاور کمیته آموزش و پرورش همایش حکمرانی و سیاستگذاری عمومی (دانشگاه صنعتی شریف)، مدیر اندیشکده تعلیم و تربیت دالّ و عضو مؤسس و عضو بنیاد تربیتی حیات اشاره کرد.

رییس سازمان تعلیم وتربیت کودک، سابقه تدریس دانشگاه جامعه الصمطفی العالمیه( واحد مشهد)، دانشگاه فردوسی مشهد( گروه فلسفه و حکمت اسلامی)، دانشگاه شهید رجایی – پودمان مهارت آموزان(۴دوره) و دانشگاه فرهنگیان را دارد.

همتی فر در رزومه پژوهشی خود پژوهش های بسیاری در زمینه تعلیم و تربیت دارد که می توان به معرفی گرایش های علوم تربیتی و استادان آن در ایران ، استخراج مجموعه مسائل موجود در مراکزکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران، بررسی روش های شناسایی استعدادهای برتر و ارائه الگوی عملی، ارزیابی درس مبانی و اصول تعلیم و تربیت در دانشگاه های ایران و گره خوردگی هویت فلسفه تعلیم و تربیت و روش پژوهش در آن اشاره کرد.

گفتنی است «همتی فر» علاوه بر مقاله های علمی و پژوهشی در رزومه خود هفت کتاب تألیفی با عناوین روایت های ما از فلسفه تعلیم و تربیت، نقد سند آموزش۲۰۳۰از منظر تعلیم و تربیت اسلامی، اندیشه ورزی و تجربه نگاری تربیتی ۱-تربیت، زیارت و انتقال معارف رضوی، اندیشه ورزی و تجربه نگاری تربیتی، ۲- تربیت و معنویت، اندیشه ورزی و تجربه نگاری تربیتی، ۳- جشن عبادت دخترانه، اندیشه ورزی و تجربه نگاری تربیتی، ۴- تربیت اقتصادی و رشد و توانمندسازی والدین ، مادرانه های کرونایی؛ تجربه نگاری زیست مادران ایران زمین در ایام کرونا  را دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *