مکتب شهید سلیمانی می‌تواند نجات‌بخش باشد

سادس/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه مکتب شهید سلیمانی می‌تواند نجات‌بخش جامعه ما باشد.

دکتر مهرداد ویسکرمی، در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: بحث مقاومت از آنجا آغاز شد که نظام سلطه در یک انحصارگرایی بی‌سابقه بعد از فروپاشی شوروی در صدد برآمد که ملت‌های دیگر و همه ادیان ازجمله اسلام را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: در این راستا باتوجه به تئوری‌های استراتژیست‌های بزرگ غرب مانند فوکویاما تلاش کردند با یک سری جنگ‌های منطقه‌ای کشورهای دیگر را به زانو دربیاورند و نقشه جهان را به نفع نظام سلطه عوض کنند، که از اینجا واژه مقاومت پیش آمد.

ویسکرمی افزود: مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی، استبداد و استکبار و نادیده گرفتن حقوق مظلومان عالم مخصوصاً تغییر نقشه خاورمیانه براساس نقشه‌های رژیم صهیونیستی است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: یکی از افرادی که در این مقاومت نقش اساسی داشت و واقعاً شخصیت محوری حساب می‌شود، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، لذا بسیار شایسته است روز شهادت وی به‌عنوان روز مقاومت نامگذاری شود تا دشمنانی که فکر می‌کردند با حذف فیزیکی سردار سلیمانی به نتیجه می‌رسند، متوجه شوند او بعد از شهادتش بیشتر آن‌ها را آزار داده و افکار عمومی را بر علیه آن‌ها بسیج خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی از طرف نظام سلطه و آمریکا یک اشتباه بود که برای خود آمریکا گران‌تر تمام شد، بیان کرد: این خصوصیت خون شهید است که هرچه می‌جوشد توان، بُرد و نفوذ آن بیشتر می‌شود.

ویسکرمی عنوان کرد: اینکه می‌گوییم مکتب شهید سلیمانی یعنی شخصی که عقیده، اخلاق، عمل و رفتارش محور و حساب و کتاب دارد و آن محور رضای خداست، براین اساس می‌توان شهید سلیمانی را یک محور مجسم دانست.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بدون شک انسانی که وقف خدا شود، هم در عقیده متکی به خداست هم اخلاقش الهی و هم رفتار او متناسب با شرایط و مورد رضای الهی است.

وی بیان کرد: امروزه آن ایثارگری که در وجود سردار سلیمانی است، اینکه رضای خدا را بر رضای همه ترجیح می‌داد و این‌که از زیاده‌خواهی و سلطه و منافع خود به نفع جهان اسلام و مردم خود عبور می‌کرد، امروز مورد نیاز همه ماست.

ویسکرمی عنوان کرد: اینکه سردار سلیمانی وصیت می‌کند نام سرباز را بر روی قبر من بنویسند، می‌خواهد بگوید که ما بیش‌از ژنرال به سرباز نیاز داریم و همه باید خودشان را وقف کشورشان کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افکار شهید سلیمانی باید به گونه‌ای ترسیم شود که این فکر قابل انتشار است، نباید سردار سلیمانی را فراتر از واقعیت‌ها ترسیم کرد، انسانی مانند همه ما بود و ضعف‌ها و قوت‌هایی داشت اما آنچه او را سردار سلیمانی کرد این بود که یکپارچه در خدمت آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی قرار گرفت و سعی کرد زندگی‌اش را به جای خودخواهی و منفعت‌طلبی براساس ایثار بنا کند و از همه چیز خودش به نفع مردم و انسان‌های مظلوم گذشت و طبیعتاً تمام نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند که سردار سلیمانی را آنچنان که هست معرفی کنند تا الگوی دست‌یافتنی برای نسل‌های آینده و جوانان ما باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه فکر شهید سلیمانی می‌تواند نجات‌بخش جامعه ما باشد، بیان کرد: همانطور که بارها این تفکر در اوج اقتدار دشمن، محاصره را شکست و به پیروزی دست پیدا کرد، در جنگ ۳۳ روزه، سوریه، عراق، فلسطین و یمن و لبنان هرجا این تفکر بود دشمن را شکست داد و ما امروزه خیلی به این حرف نیاز داریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *