علیزاده: چرا سیب را با موز و نارنگی تهاتر نمی‌کنید؟

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم سیب بیش از ۸ هزار تومان است، اما قیمت آن در حال سقوط به زیر ۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است، و این یعنی زیان شدید کشاورزان.

به گزارش سادس، علی علیزاده در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: در حال حاضر صدها تن سیب بر روی دست کشاورزان در سردخانه‌ها مانده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: چند هفته گذشته که در جلسه‌ای با حضور شما حاضر بودیم، به وزرای صمت و جهاد کشاورزی دستور دادید تا موضوع سیب را حل کنند، اما متاسفانه شاهدیم که هزاران تن سیب در انبارها مانده و فکری برای صادرات آنها نمی‌شود. چرا مرزها بسته شده و برای تهاتر این محصول با موز و نارنگی اقدام نمی‌کنید؟

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه باید برای حل مشکلات کشاورزان فکری اساسی شود، عنوان کرد: هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم سیب بیش از ۸ هزار تومان است، اما قیمت آن در حال سقوط به زیر ۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است، و این یعنی زیان شدید کشاورزان. هزاران نفر از مردم محروم و مستضعف در ده ها شهر از طریق قالیبافی امرار معاش می کنند و هزینه قالیبافی هر روز افزایش می یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *