نظری: روز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز قهرمان ملی نام گذاری شود

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست که روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان روز قهرمان ملی در کشور نام گذاری شود.

به گزارش سادس، علیرضا نظری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و تسلیت رحلت علامه مصباح با ارائه پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی قرار داریم و همچنین با توجه به مطالبه ملی از طرف آحاد ملت ایران و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد شهید که ایشان را ملی ترین و امتی‌ ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام دانستند، ضروری است به پاس تکریم فرهنگ جانفشانی و از خودگذشتگی سالروز شهادت سردار سلیمانی به نام روز قهرمان ملی در کشور نامگذاری شود.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: تا کی قرار است ایران فقط تهران باشد؟ امروز شاهد اخباری هستیم که قیمت آپارتمان در برخی نقاط تهران تا متری ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود که نشان از شکاف عمیق طبقاتی در کشور است. چرا باید تجمیع امکانات در پایتخت باشد و مردم شهرستان‌ها برای امکانات حداقلی درمانی آواره پایتخت شوند؟ لازم است ریل سیاست ‌گذاری در خصوص توسعه و نگاه صرفا تمرکز بر تهران برداشته شود. چه دلیلی دارد اگر یک ایرانی در استان‌ها و مناطق دورافتاده بخواهد قبض تلفن همراه خود را پرداخت کند، عوارض ارزش افزوده آن باید نصیب پایتخت شود؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: چرا در مراکز تولیدی استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور کارت بازرگانی تولیدکنندگان باید در تهران صادر شود؟ آلایندگی زیرساخت‌هایی مانند زمین، آب، برق و گاز در استان‌ها تأمین شده، اما عوارض آن در تهران پرداخت شود و همچنین گردش مالی آن در تهران باشد؟ چرا ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن که باید به محل منطقه معدن برگردد، اجرا نمی‌شود؟

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: علت مشکلات و چالش های محلی در استان‌های دارای معادن چیست؟ در حالی که مردم مشاهده می‌کنند که معادنشان تخلیه، محیط زیستشان تخریب، چرای دام هایشان نابود و جاده‌ هایشان تخریب می‌شود، اما سودی از معادن عایدشان نمی‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *