فلاحی: هیچ‌گاه بعد معرفتی و عرفانی در شخصیت "حاج قاسم" کم رنگ نشد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حاج قاسم یک شخصیت نظامی بدون مرز بود اما هیچ گاه بعد معرفتی و عرفانی در شخصیت وی کم رنگ نشد.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت و گو با سادس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: شهید سلیمانی ضمن اینکه یک شخصیت نظامی همه جانبه و بدون مرز بود و در جبهه های مختلف قریب به ۴۰ سال در خط مقدم مبارزه با دشمنان متعدد حضور داشت، اما یک نقطه برجسته در شخصیت ایشان وجود داشت که هیچ گاه کمرنگ نیز نشد و آن بحث معرفتی و عرفانی حاج قاسم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده در آخرین سفر حاج قاسم به همدان که حدود یک ساعت نیز سخنرانی داشتند به یاد دارم که نصف بیشتر سخنان ایشان عرفانی و اخلاقی بود که بسیار از دعاها را از حفظ خواند. بنده به همراهان در آن جلسه گفتم آنچه که پای یک رزمنده را در میدان جنگ محکم نگه می دارد، همین جنبه های عرفانی و اخلاقی او است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر فردی از نظر مبانی فکری و عقیدتی محکم باشد هیچ گاه در مقابل دشمن کم نخواهد آورد. این نقطه برجسته شخصیت حاج قاسم بود.

فلاحی گفت: بنده شاهد بودم که در کشور سوریه حاج قاسم به همه نیروهایش در محور مقاومت توصیه کرده بود که حتما حق الناس را مد نظر قرار دهید و اگر وارد یک خانه و یا شهری شدید که مردم از ترس دشمن اموال خود را گذاشته و فرار کرده اند، به هیچ عنوان متعرض به اموال مردم نشوید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *