آغاز ششمین دوره شورای عالی استانها درآینده نزدیک/ثبت۱۵۰۰تخلف در سامانه ثبت تخلفات وشکایات مردمی

مدیرکل روابط عمومی شورای عالی استان‌ها از آغاز ششمین دوره شورای عالی استانها در آینده نزدیک و پس از برگزاری انتخابات هیات رییسه این شورا توسط وزارت کشور خبر داد.

حسن رضایی در گفت وگو با سادس، در تشریح روند تشکیل شورای عالی استانها در دوره ششم و برگزاری انتخابات هیات رییسه این شورا گفت: تاکنون ۲۹ استان نمایندگانشان را برای عضویت در ششمین دوره شورای عالی استانها معرفی کرده‌اند و تنها دو استان خوزستان و کردستان باقی مانده‌اند که به زودی ترکیب انتخابی خود را معرفی خواهند کرد؛ اما با این وجود انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها طبق روال همیشگی با حضور وزیر کشور و در محل این وزارتخانه در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

وی به تغییرات عمده ترکیب نمایندگان شورای عالی استان‌ها در دوره ششم نسبت به دوره‌های پیشین اشاره کرد و افزود:‌ شورای عالی استان‌ها متشکل از ۷۵ نفر است و عصاره‌ای از ۱۲۵ هزار نفر جامعه شوراهای شهر و روستاهای کشور قلمداد می شود و مصوبات آن نیز لازم‌الاجراست. این شورا ظرفیت های بسیار خوبی از جمله ارسال لایحه و طرح به دولت و مجلس را در جهت حل مشکلات شهرها و روستاهای کشور و جامعه شورایی کشور فراهم می کند.

وی ادامه داد: در حقیقت بر اساس اصل ۱۰۲ قانون اساسی، شورای عالی استان‌ها حق دارد در حدود وظایف خود طرحهایی تهیه و مستقیماً یا از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کند که این طرحها باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت های خود به راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات و شکایات مردمی که در دوره پنجم شورای عالی استانها با حضور آیت‌الله رئیسی، در زمان ریاستش بر قوه قضائیه صورت گرفت اشاره کرد و افزود:‌ راه اندازی سامانه جامع شوراهای سراسر کشور یکی دیگر از اقدامات مهم شورای عالی استانها در دوره پنجم بود که تمامی اطلاعات مربوط به شوراهای شهر و روستا و شهرداران در سامانه جامع شوراها گردآوری می‌شود و اعضا را موظف می کند تا اطلاعات شخصی و فعالیت‌های شورایی‌شان را در این سامانه بارگذاری کنند.

وی تاکید کرد: در سامانه ثبت تخلفات و شکایات مردمی بیش از ۱۵۰۰ تخلف مختلف ثبت و به عمده این تخلفات ثبت شده رسیدگی شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *