علاءالدین ایمن است؟

معاونت حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص وضعیت ایمنی ساختمان تجاری علاء الدین، گفت: ساختمان علاء الدین از نظر سازمان آتش نشانی هنوز در وضعیت ناایمن است.

کامران عبدولی در گفت وگو با سادس، درباره وضعیت فعلی ایمنی ساختمان تجاری علاءالدین اظهار کرد: ساختمان علاءالدین یکی از ۱۲۹ ساختمان پر خطر شهر تهران است که بارها برای آن دستورالعمل، اخطار، پیگیری و تذکرهای لازم در خصوص اجرای ضوابط ایمنی و آتش نشانی داده شده است.

وی ادامه داد: این ساختمان تجاری علی رغم تمامی پیگیری های مختلف در قالب دستورالعمل، طرح در کمیته ایمنی ، اخطار ، تذکر و… هنوز دستورالعمل آتش نشانی را کامل اجرا نکرده. بنابراین از نظر سازمان آتش نشانی هنوز در وضعیت ناایمن است.

عبدولی با اشاره به تجاری بودن ساختمان علاءالدین گفت: این ساختمان به دلیل بار جمعیت و ازدحام مردم در دسته تصرف های بسیار تجمعی قرار می گیرد که ورود و خروج افراد در واحد زمان، فراتر از ساختمان های تجمعی است؛ بر همین اساس چنانچه آتش سوزی در آن رخ دهد احتمال از کنترل خارج شدن آن بسیار بالاست و به واسطه جمعیت بالای آن، افراد زیادی در ساختمان گرفتار دود و حریق خواهند شد.

وی اظهار کرد: ممکن است در برخی مصاحبه ها به این مورد اشاره شده باشد که اقداماتی برای افزایش ضریب ایمنی صورت گرفته است، لیکن این اقدامات برای جلوگیری از بروز آتش سوزی و بحران کافی نیست و لازم است دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی ساختمان به طور کامل اجرا شود؛ اما از عمده ترین دلایل ناایمنی ساختمان، عدم کفایت ظرفیت خروج هاا ز نظر تعداد، عرض و جانمایی است. همچنین عدم آماده به کار بودن سیستم های اعلام و اطفاء حریق ساختمان، تغییر کاربری ها برخلاف ظرفیت معماری و استحکام ساختمان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *