پیام تبریک وزیر آموزش و پرورش به مناسبت «یوم الله ۹ دی و دهه بصیرت»

وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی فرارسیدن «یوم الله ۹ دی و دهه بصیرت» را تبریک گفت.

به گزارش سادس به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام یوسف نوری به شرح زیر است:

«هُوَالسَّمیعُ و البَصیر»

«اسلام»، هماره پیشگام و پیشران فهم و فرهنگ بوده است؛ به گونه ای که در هر مقطع از تاریخ که نمادی از فهم و فرهنگ، دین و دانش، غیرت و غرور، جهد و جهاد در آن وجود دارد، نمودی از اسلام در آنجا نمایان است.

فتح فرهنگ محور و چیرگی دین مدارانه و طغیانِ طاغوت ستیزانه « انقلاب اسلامی ایران» که به زعامت حضرت امام خمینی(ره) مستقر گردید و با رهبری های داهیانه مقام معظّم رهبری با صلابت تمام مستمر گشته است، در حقیقت همان «طلوع تازه» در عصر حاضر بود که «بارقه های رهایی و رستگاری» را نه تنها در دل ایرانیان، که در جان همه آزادی طلبان عالَم تاباند.

برخورداری از پشتوانه عظیم فلسفه دینی و معارف شیعی، استواری بر پایه ایمان، اعتقاد و فرهنگ، حاکم سازیِ فرهنگ توحیدی و شکل گیریِ بر مبنای نظم و نظام انقلابی، مختصات ویژه این انقلاب شکوهمند از منظر رهبر معظّم انقلاب است که وجوه ممیّز آن از سایر انقلاب های بشری است.

زدودن گزافات و اضافات از چهره اصیل انقلاب و نمایاندن حقیقت اسلامی و مردمی آن، وظیفه ذاتی صاحبان اصلی انقلاب، یعنی مردم آزاده ایران است. همان وظیفه ارزنده ای که ملّت فهیم و فکور ایران با اتّکال به خداوند متعال و اتّکای به آموزه های ایمانی و انگیزه های ایرانی خود، آن را در بزنگاه های تاریخی از جمله «یوم الله ۹ دی»، در «نهایت بصیرت» و در «غایت غیرت» جامه عمل پوشاند.

این جانب، همان گونه که در برنامه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی بیان داشتم، یر این باور راسخم که در سایه سار فضل الهی، «گام دوم انقلاب اسلامی»، گامی جهشی به «سمت تمدن نوین اسلامی» خواهد بود و آنچه این جهش را ممکن می سازد، پرورش نسلی تمدّن ساز است؛ نسلی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به سرمنزلِ مقصود خواهد رساند.

و اینک ایرانیان رشید، با رشادتی فزون تر از پیش، به انتظار «دوازدهمین طلوع» آفتاب تابان آن «روز پُرفروز»، ایستاده اند و این خادم کوچک آنان در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، مسرورانه فرارسیدن ۹ دی، آغازین روزِ «دهه بصیرت» را به یکایک مردم صلح دوست و ستم ستیز ایران، به ویژه جامعه فهیم فرهنگیان، دانش آموزان معزّز و اولیای معظّم تبریک و تهنیت می گویم و از عموم هموطنان، خاصّه همکاران فرهیخته خود دعوت می کنم، در کنار مشارکت فعال در آیین های این رخداد خطیر، به عنوان جامعه مرجع، با تحلیل جامع از اقتضائات زمان و فهم جاذب از «بیانیه گام دوم انقلاب»، از طریق آگاهی افزایی به جامعه مخاطب، به ویژه نسل نوخاسته انقلاب، بستر تعلیم بایسته و تربیت شایسته «نسلی در تراز انقلاب اسلامی» که مصداق اصلح آن «شهید قاسم سلیمانی» است را بیش از پیش فراهم نمایند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *