حل مشکلات مترو با کمک جامعه شناسان

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو از حل مشکلات اجتماعی مترو با کمک اندیشمندان و جامعه شناسان خبر داد.

به گزارش سادس، مهدی شایسته اصل در حاشیه اولین نشست علمی – تخصصی آسیب شناسی مسائل مرتبط با مترو که این جلسه با محوریت ورود آقایان به واگن زنان برگزار شده بود، گفت: وعده داده بودیم که مسائل و معضلات اجتماعی را با حضور صاحب نظران و اندیشمندان بررسی کنیم و در یک فضای علمی از تفکرات مختلف استفاده کرده و به جمع بندی برسیم تا در برنامه های عملیاتی بتوانیم از این نتایج علمی بهره ببریم.

وی ببان کرد: ما با معضلاتی همچون بساط گستری، دست فروشی، کودکان کار و همچنین ناهنجاری ورود برخی از آقایان به واگن ویژه بانوان مواجه هستیم که حل این مسائل نیازمند نتایج علمی است. چرا که نمی توان برای این ناهنجاری های اجتماعی نسخه واحد بپیچیم. به همین دلیل از اساتید دانشگاه ، علوم اجتماعی و بانوانی که در این موضوع نظرات متنوع و متفاوت دارند دعوت کردیم که در این جلسه شرکت کنند تا بتوانیم از نظرات آنها استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان این که در حوزه اجتماعی، رویکردهای ایجابی را در رویکردهای سلبی می پسندیم، گفت: نیازمند یک همفکری و هم اندیشی هستیم تا بتوانیم این ناهنجاری ها را حل کنیم و در این فرصت کوتاهی که من به عنوان مدیر عامل مترو انتخاب شدم در کنار وظایف اصی مان که کاهش سرفاصله و افزایش ایمنی مسافران است نسبت به بهبود مسائل اجتماعی نیز اقدام کرده و این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار می دهیم.

وی با بیان این که عمدتا علت ورود مردان به واگن زنان این است که در ساعت پیک در واگن مشترک ازدحام جمعیت است و جایی برای سوار شدن ندارند، گفت: البته در برخی از موارد نیز مشاهده شده که واگن های مشترک خالی بوده اما برخی برای هنجار شکنی و شکستن قوانین عرف وارد واگن زنان می شوند که اگر بتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را کاهش داده و یا تعداد قطارها را در خطوط افزایش دهیم این مشکلات حل می شود.

به گزارش سادس در این نشست دکتر صادقی جامعه شناس ،دانشیاردانشگاه تهران دانشکده علوم اجتماعی، کتر خاکساری دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی، محمود منیعی پژوهشگر و فعال اجتماعی، دکتر نیلچی زاده پژوهشگر و محقق، دکتر فیاض بخش پژوهشگر و محقق، دکتر روح افزا پژوهشگر و دکتر زینب جهاندار پژوهشگر حوزه آسیب های اجتماعی،نیز نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *