ضرورت ارزیابی کارنامه وزیران در کمیسیون‌های تخصصی

نماینده گرگان و آق قلا با مطرح کردن بایسته هایی برای مجلس انقلابی، ضرورت ارزیابی از کارنامه وزیران در کمیسیون های تخصصی را از جمله این بایسته ها دانست.

به گزارش سادس، غلامرضا منتظری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت نهم دی و یاد شهید سردار سلیمانی بیان کرد: بصیرت حاصل تقواپیشگی است و ظرفیتی است که به انسان توان گزینش احسن بر دوراهی های حق و باطل عطا می کند. بصیرت قطب نمای حرکت کشتی وجود است که اگر نباشد به بیراهه کشیده خواهیم شد.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع سخنم بایسته های مجلس انقلابی است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری با دو مدال زرین به مجلس، این مجلس را از دیگر مجالس متمایز ساختند و قلمرو نگاه همگان را به کارنامه این مجلس معطوف نمودند. از انقلابی اش بر می آید که باید تحولی عمیق در مجلس رخ دهد و از گل واژه های امید و انتظار آن چنین بر می آید که باید بتوانیم پاسخگوی نیازهای اساسی مردم باشیم و کارآمدی مجلس را به تماشا بنشینیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینک ما ندای ولی در گوش و رسالتی سنگین بر دوش داریم. گرچه مجلس در این مسیر طی طریق کرده است، اما برای صعود به بام بلند امید و آبیاری دشت ترک خورده عطش نیازها نیازمند بایسته هایی هستیم.

منتظری خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: نشست های ماهانه غیر علنی به عنوان بایسته های مجلس انقلابی مطرح شود، البته اگر گوش شنوا باشد.

وی با طرح برخی از این بایسته ها عنوان کرد: بایسته نخست ضرورت اختصاص روزی معین برای رونمایی از الگوی پیشرفت کمیسیون ها است که لازم است در روزی مشخص کمیسیون های تخصصی اولویت های خود را با هدف شفافیت برای نشان دادن سیمای اولویت های مجلس و استفاده بهینه از فرصت نمایندگی به مردم اعلام کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی نقد عملکرد کمیسیون ها به صورت فصلی و با حضور ریاست مجلس و کارشناسان مرتبط را بایسته بعدی دانست و گفت: البته این امر زمانی رخ می دهد که از نقد نهراسیم و پنجره افکار خویش را به روی نسیم اندیشه های منتقدان باز کنیم و نقد را باران رحمتی قلمداد کنیم که بر کشتزار مستعد وجودمان می بارد.

منتظری اضافه کرد: بایسته بعدی ضرورت ارزیابی از کارنامه وزیران در کمیسیون های تخصصی است. بر اساس این طرح در پایان هر فصل کارنامه وزیر ارزیابی می شود و در پایان سال از این جایگاه کارنامه او رقم می خورد. این طرح سبب می شود که هم اقتدار و نظارت مجلس را شاهد باشیم و هم اینکه کارآمدتر شده و ضعف ها آشکارتر شود. اگر وزیری کارنامه یکساله اش قابل دفاع نیست، استیضاح واقعی همین است و جایگزین او فرد شایسته تری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی در این رابطه ضرورت اقدام جهادی و اثربخش مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی و کنترل قیمت هاست، به گونه ای که مردم  آثار آن را بر سر سفره خویش ببینند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در ادامه نطق خود با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سفر رئیس جمهور به استان گلستان بیان کرد: استان گلستان با وجود سرسبزی اش، از محرومیتی عمیق رنج می برد. فقر آب آسایش و آرامش را از مردم سلب کرده است. رشد بیکاری و فقر کاسه صبر مردم را لبریز نموده و افزایش آسیب های اجتماعی سلامت مردم را تهدید می کند. امروز قلمرو نگاه گلستانی ها به چتر حمایت شما معطوف شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *