از انتقاد به "رها شدگی" برخی پیمانکاران پسماند تا لزوم احیای بسته‌های تشویقی بافت‌های فرسوده

شهردار منطقه ۹ که در جلسه امروز شورای شهر تهران حضور داشت خواستار بازنگری در طرح های نوسازی بافت‌های فرسوده شد.

به گزارش سادس، محمد جواد خسروی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر با اشاره به معضلات منطقه ۹ گفت: در فصل بودجه ریزی هستیم و لازم است شهرداری به مناطق کم برخوردار از جمله منطقه ۹ نگاه ویژه کند.

وی با بیان این که منطقه ۹ ، ۱۲۵ هکتار بافت مسکونی دارد و در۶۶ هکتار آن هم پادگان جی قرار دارد که اگر خارج شود بخش زیادی از منطقه آزاد سازی می شود؛ گفت: ۴۴ درصد مردم منطقه ساکن بافت فرسوده هستند و در منازل زیر کمتر از ۷۵ متر زندگی می کنند که با هیچ کدام از قواعد شهرداری برای نوسازی همخوانی ندارد و لازم است قوانین سخت گیرانه در این زمینه بازنگری شود.

در ادامه مهدی چمران در واکنش به گزارش امانی عضو شورای شهر تهران و سخنان شهردار منطقه ۹ گفت: باید سیاست های تشویقی در بافت فرسوده احیا شود؛ اما باید نظم بصری رعایت شود و شاهد نوسازی دندانه‌ای نباشیم.

وی با اشاره به وضعیت بزرگراه یادگار امام گفت: وقتی بزرگراه یادگار امام را می بینیم زجر می کشیم؛ چرا که می‌توانست نقش حیاتی داشته باشد اما ۴ سال است که رها شده و امیدوارم شهرداری در این دوره مجددا ساخت این بزرگراه را آغاز کند.

وی با اشاره به وضعیت نگه داشت شهر گفت: بسیاری از پیمانکاران پسماند باید اصلاح شوند و روش امروز آنها خوب نیست و تمیزی شهر آنگونه که باید حفظ نمی شود و این رها شدگی برخی پیمانکاران در مناطق مردم را شاکی کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *