لزوم احصای مغایرت‌های پهنه بندی منطقه ۶ برای ایجاد تعادل در تراکم و جمعیت

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم احصای مغایرت‌های پهنه بندی در منطقه ۶ با هدف ایجاد تعادل در تراکم و جمعیت تاکید کرد.

به گزارش سادس، جعفر شربیانی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: توجه به بارگذاری تراکم ساختمانی و جمعیتی و در نظر گرفتن دو معیار تعادل و توازن در تهیه طرح‌ها یکی از اولویت‌های مغفول ماده در بخش مرکزی کلانشهر تهران است.

وی با بیان اینکه موضوع جمعیت گریزی، باعث اختلاف فاحش بین جمعیت روز و شب و ایجاد فضاهای بی دفاع شهری شده است، ادامه داد:  با توجه به تثبیت کاربری های تجاری، اداری و خدمات پشتیبانی محدوده بازار تهران در سنوات گذشته در مناطق ۱۱ و ۱۲ ، این امر باعث نفوذ مراکز تجاری و اداری پشتیبان در بافت‌های مسکونی شده است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: این رویکرد علاوه بر ایجاد فضاهای بی دفاع شهری در شب، باعث جمعیت گریزی آن در سایر مناطق از جمله منطقه ۶ نیز شده است.

وی با بیان اینکه کاهش شدید سکونت در بخش مرکزی شهر تهران مشکلات متعددی را در منطقه ۶ به وجود آورده است، گفت: از جمله این معضلات می توان به ترافیک پر حجم و تراکم جمعیتی در روز  و تجمع معتادین و کارتن خواب‌ها که متعاقب آن افزایش بزهکاری ها و بروز رفتارهای نابهنجار را در شب، ایجاد کرده، اشاره کرد.ضروری است تا این معاونت علاوه بر احصای  مغایرت های پهنه بندی در وضع کنونی منطقه، نسبت به تهیه دستورالعمل تعادل بخشی سطح و سطوح سرانه های خدماتی و کاربری های شهری اقدام کند.

وی بر لزوم رسیدگی به حقوق مکتسبه مالکان املاک محدوده خیابان ولی عصر قبل از مصوبه کمیسیون ماده ۵ تاکید کرد و افزود: با توجه به طولانی شدن زمان تصویب طرح این محور و همچنین درخواست های ثبت شده برای اخذ پروانه های ساختمانی قبل از تصویب طرح مذکور ؛ لازم است تا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری نسبت به تعیین تکلیف این املاک اقدامات لازم در جهت انتقال حق توسعه ،حفاظت و صیانت از میراث طبیعی این محدوده را انجام دهد.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: توجه به میراث طبیعی و درختان  محور  خیابان ولی عصر در صدور پروانه ساختمانی نیز از سوی معاونت شهرسازی ضروری است.لازم است تا این معاونت به اتخاذ تصمیم های کارآمد و برنامه ریزی با رویکرد پیشگیری در راستای ارائه لوایح و طرح های موضعی و موضوعی با هدف حفظ میراث طبیعی در منطقه ۶ اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *