خسارت ناشی از جنگ دوم قره‌باغ به مردم منطقه‌ام جبران نشده است

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس خطاب به وزرای امور خارجه و کشور گفت: در جریان جنگ دوم قره‌باغ به اموال مردم خداآفرین خسارت و آسیب وارد شد و این خسارات هنوز جبران خسارت نشده است.

به گزارش سادس، حسین حاتمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در جریان جنگ دوم قره‌باغ به اموال مردم خداآفرین خسارت و آسیب وارد شد و این خسارات هنوز جبران خسارت نشده است. چندین بار در این خصوص تذکر داده شده و وزیر کشور در این راستا می‌گوید وزارت امور خارجه باید پاسخگو باشد اما این وزارتخانه نیز در انجام وظایف خود جدیت به خرج نمی‌دهد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس خطاب به وزیر کشور و وزیر امور خارجه گفت: باید در اسرع وقت موضوع مذکور را تعیین تکلیف کنید. بار دیگر در این خصوص تذکر نخواهم داد بلکه از آخرین اهرم نظارتی خود مبنی بر استیضاح ناچاراً استفاده خواهم کرد.

وی در تذکری خطاب به بنیاد مسکن ادامه داد: مطمئن هستم این بنیاد با آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته است. مدیریت جدید بنیاد مسکن در معرض ناکارآمدی است لذا اگر برنامه مشخص و موثری برای رفع مشکلات کلان در حوزه‌های روستایی و وظایف ذاتی خود تا یک ماه آینده ارائه نشود در صحن علنی شفاف‌تر صحبت خواهم کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: عشایر آخرین نفس‌های زندگی سخت و پرمشقت خود را می‌کشند. وزارت جهاد کشاورزی برنامه مشخصی در این خصوص ندارد و اتحادیه‌های تعاونی عشایری ناکارآمد هستند. نیمی از حدود یک و نیم میلیون دام زنده آذربایجان شرقی در حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند قرار دارد و این در حالی است که مرکز خرید دام زنده و کارخانه نهاده‌های دامی و زیرساخت‌های خدمات مشخص در این خصوص وجود ندارد. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *