دولت، علت برگشت خوردن اقلام کشاورزی را بررسی کند

سادس/اصفهان نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است علت و دلایل برگشت خوردن اقلام کشاورزی را بررسی کند و با مذاکره صحیح با روسیه و هند علل برگرداندن فلفل و کیوی از سوی این کشورها مشخص شود.

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با سادس درباره برگشت خوردن برخی از اقلام صادراتی کشاورزی مانند فلفل و کیوی، اظهار کرد: علت برگشت خوردن چنین اقلامی نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد، اما در کل دیپلماسی اقتصادی کشور باید در سطح بازار، صادرات و واردات قوی‌تر عمل و مسائل را به خوبی رصد کند.

وی افزود: عرصه تجارت در دنیا رقابتی است و اگر می‌خواهیم محصولی را صادر کنیم باید کیفیت و استانداردهای لازم را به ویژه در زمینه بسته‌بندی داشته باشیم، آن هم به شکلی که رضایت مشتریان جلب شود. دولت موظف است علت و دلایل برگشت خوردن اقلام کشاورزی را بررسی کند و با مذاکره صحیح با روسیه و هند، علل برگرداندن فلفل و کیوی از سوی این کشورها مشخص شود تا اگر نقیصه‌ای در این زمینه وجود دارد، رفع شود.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، خاطرنشان کرد: علت دقیق برگشت خوردن این اقلام کشاورزی هنوز مشخص نیست، اما باید در کنار دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی اقتصادی و تجاری فعال باشد و  استانداردها رعایت شود، به طوری که وقتی اجناس داخلی را صادر می‌کنیم بدون مشکل از سوی کشورهای دیگر پذیرفته شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *