دخل و خرج فدراسیون بوکس با ریاست ثوری

دخل و خرج فدراسیون بوکس با ریاست ثوری

رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: شاید ما اسپانسر رسمی برای فدراسیون معرفی نکرده‌ایم اما با ارزیابی خیلی ساده مشخص می‌شود که دستاوردهای فدراسیون در این چهار سال، با بودجه‌ای که وزارت و کمیته به ما می‌دهند شدنی نیست.

حسین ثوری،‌ رئیس فدراسیون بوکس گفت‌وگو با سادس، درباره عملکرد فدراسیون بوکس در دوره چهارساله ریاستش، توضیح داد: من با افتخار اعلام می‌کنم اتفاقاتی که در چهار سال ریاست بنده افتاد برای بوکس کشور تاریخی بود و بسیار خوشحالم که این اتفاقات در یک سال آخر دوره چهار ساله رخ داد. چرا که نشان می‌دهد ما از ابتدای راه دقیق و درست برنامه‌ریزی کرده‌ایم که  چنین نتایجی پس از سه سال به دست آمد.

او افزود: برگزاری اردوهای منظم و استاندارد با مربیان وطنی، جلوگیری از دخالت در کار مربیان و ایجاد اعتماد بین اعضای تیم با مدیریت فدراسیون، همگی نشان از برنامه ریزی فدراسیون طی سال‌های اخیر بود. ما چندین اردوی مشترک با کشورهای ترکیه، قزاقستان، ازبکستان، آذربایجان و همچنین اعزام به ارمنستان را داشته‌ایم. علاوه بر این اعزام‌های خود را به مسابقات بین‌المللی در همه رده‌های سنی نیز انجام دادیم. مانند ادوار گذشته به خاطر ترس از عدم کسب نتیجه یا نبود منابع مالی اعزام‌های خود را لغو نکردیم.

ثوری درباره انتقادهایی که به خاطر نیاوردن اسپانسر میلیاردی به فدراسیون می‌شود نیز گفت: باید این موضوع را خیلی دقیق توضیح دهم. در همین یک سال اخیر ما یک اعزام به لهستان، سه اعزام به امارات، یک اعزام به صربستان، یک اعزام به ارمنستان و یک اعزام جهت اردوی مشترک به آذربایجان داشته‌ایم. شما اگر هر اعزام را یک و نیم میلیارد در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که فدراسیون چه دستاوردی در زمینه تامین منابع مالی داشته است.

رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: ما همچنین اردوهای خود را در شهرهای مختلف همچون کیش و عسلویه برگزار کردیم. از کانکس خوابی بوکسورهای تیم ملی به هتل رسیدیم. اگر همین موضوعات را برآورد هزینه کنید متوجه خواهید شد که ما چیزی حدود ۱۵ الی ۱۶ میلیارد تومان پول به فدراسیون تزریق کرده‌ایم. مطمئن باشید اگر ما می‌خواستیم به بودجه خود از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش که چیزی حدود ۳ میلیارد تومان بود بسنده کنیم، هیچ یک از این اتفاقات رخ نمی‌داد. ما در زمینه اعزام، شاید به صورت رسمی اسپانسری را برای فدراسیون معرفی نکرده باشیم اما همه این منابع از طریق دوستان بنده و خیرین ورزشی تامین شده است.

او در واکنش به این موضوع که در اردوی تیم ملی همچنان بوکسورها اعتراض‌هایی دارند، توضیح داد: بنده هیچ وقت ادعا نمی‌کنم که همه چیز در سطح ایده‌آل است، از نظر من ایده‌آل یعنی ورزشکار هیچ دغدغه‌ای نداشته و تنها به تمرین و آماده سازی خود فکر کند. ما ضعف‌هایی داشتیم ولی خواهش می کنم ۴ سال اخیر را با ۴ سال قبل از بنده مقایسه کنید، در آن زمان تفاوت را کاملاً احساس می‌کنید. ما از اردوهای داخل کانکس به هتل آکادمی ملی المپیک و کیش دست یافتیم که نشان از عملکرد مثبت ما است. همچنان نیز کانکس‌های شهید شیرودی را به عنوان آثار تاریخی نگه داشته‌ایم.

ثوری درباره ضعف در زمینه استان‌ها نیز اظهار کرد: همانطور که گفتم ضعف وجود دارد اما به استان‌های خود ماهی ندادیم بلکه ماهی‌گیری یاد دادیم. هیچ فدراسیونی برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری را بر عهده هیات‌هایش نمی‌گذارد، ولی ما این پتانسیل را که یک راه خوب درآمدزایی است به هیات‌های خود دادیم. استانی که کلاس‌های بیشتری برگزار کرد درآمد خوبی هم داشت و برخی استان‌ها در این زمینه ضعیف بودند که باید به این موضوع توجه بیشتری شود. بنده از نقد ناراحت نمی‌شوم و تنها از نقدهای غیرمنصفانه دلخور هستم.

او ادامه داد: ما بوکس دانشجویی، کارگری و نیروهای مسلح را راه‌اندازی کردیم و بعد از انقلاب برای نخستین بار تیم نیروهای مسلح ما عازم مسابقات بین‌المللی شد. خیلی از این اتفاق‌ها برای جامعه بوکس آرزو بود که خوشبختانه به الان آن‌ها دست یافته‌ایم، اما صحبت‌های می‌شود که اصلاً درست نیست.

حسین ثوری در پایان گفت: تنها چیزی که طی چهار سال ریاست خودم به آن دست پیدا نکردم، بحث راه اندازی بوکس بانوان بود که البته باز هم تاکید می‌کنم با قدرت پیگیر راه اندازی این بخش هستم. البته با مدارک و مستندات نشان دادیم که راه اندازی بوکس بانوان چقدر می‌تواند مانع جلوگیری از آسیب اجتماعی، برخی سوء استفاده‌ها به بهانه تمرینات زیر زمینی و … شود. همه چیز مهیاست و در بحث حجاب نیز سعی کرده‌ایم بهترین هدف گذاری را انجام دهیم. شاید بگویند زیر ساخت نیست اما ما هم همانند رشته‌های دیگر می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست زمان‌هایی را جهت تمرین تیم‌های بانوان خود در صورت راه‌اندازی اختصاص دهیم. البته باید بگویم که تصمیم گیرنده نهایی در مورد راه اندازی بوکس بانوان رئیس فدراسیون نیست اما با نمایندگان وزارت و کمیته جلساتی را داشته‌ایم که نتایج نسبتا قابل قبولی را به دست آورده‌ایم. فکر می‌کنم در چهار سال آینده دستاوردهای خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *