تخصیص 2 هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار در حمایت از پروژه‌های خیرساز

سادس/اردبیل رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: امسال در لایحه بودجه 2 هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی خیرین در کشور پیش‌بینی شده است.

مهرالله رخشانی مهر در سفر به شهرستان گرمی و جلسه شورای آموزش و پرورش گرمی اظهار کرد: در لایحه بودجه 1401 نیز این رقم تا 2 هزار و 800 میلیارد تومان پیش‌بینی شده تا در مقابل هزینه 30 درصدی خیرین دولت پشتیبانی تا 70 درصد تأمین منابع را برای تکمیل واحدهای آموزشی احداثی خیرین انجام دهد.

وی تصریح کرد: این شرایط بودجه‌ای فرصت خوبی را برای رقابت استان‌ها برای جذب خیرین برای احداث مدرسه به وجود آورده که امیدواریم در شهرستان محروم گرمی نیز در کنار استفاده از ظرفیت خیرین ملی، از توان بنیاد علوی در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده شود.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه در سال‌های اخیر برای حل مشکلات کمبود فضاهای آموزشی امکانات و تجهیزات تدابیری مناسب در نظر گرفته شده است، گفت:‌ در کنار تأمین اعتبار و انجام تعهدات همچنان در بحث احداث و مقاوم‌سازی واحدهای آموزشی برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است اما امر تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی بر عهده اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نیست بلکه معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش در این زمینه مسئولیت دارد.

رخشانی مهر افزود: به تناسب ضرورت ما در بحث جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و گازی، نصب ایزوگام در بام واحدهای آموزشی و آسفالت محوطه‌های مدارس ورود پیدا کردیم و با تأمین قیر مورد نیاز از شهرداری‌ها انتظار می‌رود در بحث محوطه‌سازی ورود پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بودجه سال جاری ردیف مشخص برای احداث سرویس‌های بهداشتی مدارس با اولویت مناطق روستایی در نظر گرفته شده که امیدواریم به دور از سیاه‌نمایی بتوانیم در مناطقی که نیازمند سرویس بهداشتی هستند، عملیات اجرایی را به سرانجام برسانیم.

رخشانی مهر از برچیده شدن مدارس سنگی و کانکسی با اولویت 15 نفر دانش‌آموز خبر داد و اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه نوسازی مدارس بر این است تا بهترین شرایط برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم آورد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین در سفر به شهرستان انگوت و بازدید از طرح‌های مدرسه‌سازی در این شهرستان بیان کرد: با توجه به عشایری بودن منطقه انگوت راه چاره‌ای برای برچیده شدن مدارس سنگی و کانکسی در این شهرستان در نظر گرفته شد تا هر چه سریعتر این مشکل با اولویت 15 دانش‌آموز برطرف شود.

وی از تأمین قیر مورد نیاز برای آسفالت محوطه مدارس و جایگزینی سیستم گرمایشی استاندارد به جای بخاری‌های نفتی و گازی در مناطق مختلف خبر داد و اظهار کرد: در بودجه سال آینده نیز به مانند 2 سال گذشته سهم مناسبی برای کمک به خیرین برای ساخت واحدهای آموزشی در نظر گرفته شده که امیدواریم در این شهرستان نیز اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.

رخشانی مهر با قدردانی از رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توجه به ساماندهی نیروی انسانی و تعیین تکلیف نیروهای طرحی و شرکتی تصریح کرد: 500 نیروی طرحی در سازمان نوسازی هم اکنون از محل اعتبارات عمرانی حقوق دریافت می‌کنند که امیدواریم هر چه سریعتر این نیروها تعیین تکلیف شوند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در سفر به شهرستان‌های گرمی و انگوت با بازدید از پروژه 12 کلاسه و 6 کلاسه در حال تکمیل گرمی، کلنگ احداث مدرسه 12 کلاسه را بر زمین زد و در انگوت نیز مدرسه علوی شهید مرحمت بالازاده که در 12 کلاس در حال احداث است، با تأکید معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش قرار شد هر چه سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *