فدراسیون فوتبال زوایای پنهان ندارد/ نگاه عدالت‌محوری در استان‌ها حاکم است

فدراسیون فوتبال زوایای پنهان ندارد/ نگاه عدالت‌محوری در استان‌ها حاکم است

سادس/اصفهان رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به بودجه‌ای که از طرف فیفا و ای اف سی به فوتبال ایران داده می‌شود گفت: ۴۰ درصد این هزینه به استان‌ها به ویژه استان‌های محروم اختصاص پیدا می‌کند که یک قدم ملی و تاریخی است.

شهاب الدین عزیزی خادم، صبح امروز (پنجشنبه ۲ دی‌ماه) در همایش مشترک روسای هیئت‌های فوتبال استان‌های کشور که به میزبانی هیئت فوتبال استان اصفهان در تالار آئینه هتل عباسی اصفهان برگزار شد، خطاب به روسای استانی، خاطر نشان کرد: رابطه من و شما فراتر از یک رابطه سازمانی و قلبی است و فدراسیون فوتبال خود را وام دار هیئت‌های استانی می‌داند فدراسیون جدا از مجمع و فدراسیون نیست و همه در هر بخشی کار می‌کنیم و با عزت حرف بزنیم و با افتخار سرمان را بالا بگیریم. شما دوستان و همکاران روزهای پرمشقت من و کنفدراسیون بودید که برای من فراموش نشدنی است و همه ما برای کشورمان و فوتبال ایران سرباز هستیم.

وی ادامه داد: در مجمع آتی فدراسیون که اسفندماه برگزار خواهد شد به طور مفصل در خصوص عملکرد فدراسیون فوتبال صحبت خواهیم کرد که نشان دهد که در چه مسیری است.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: نمی‌خواهم به عقب برگردم، فدراسیونی که خالی از منابع مالی بود بدهی‌ها و مشکلاتی داشت، البته که من از تمامی روسای قبلی تشکر می‌کنم و هر کسی به اندازه خود تلاش کرده و زحمت کشیده و یک روزی هم ما این میز را ترک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز به مسیری می‌رویم که یکی از سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین صعودهای تیم ملی به جام جهانی را داشته باشیم و من کمترین نقش را در این زمینه داشتم، یک وظیفه ملی دارم که باید آن را انجام دهم و همه ما خود را وام‌دار ملت می‌دانیم و تلاش می‌کنیم جامعه ایرانی را در سراسر دنیا خوشحال و خرسند کنیم.

وی اظهار کرد: امروز در تمام رده‌های مختلف باید بتوانیم منابع مالی ایجاد کنیم زمانی که آمدم یک چای خشک هم نبود؛ اما امروز تیم ملی فوتبال بانوان با پرواز اختصاصی اعزام می‌شود که تمام این افتخارات برای همه است کار بی سابقه ای انجام شده و حرف زدن راحت است.

عزیزی خادم اضافه کرد: امروز نگاه عدالت به معنای واقعی در تمام استان‌ها ایجاد شده تا فردی از چرخه تیم ملی بیرون نماند. در حوزه VAR  چه باید می‌کردیم که نکردیم اقداماتی هم می‌خواستیم انجام دهیم، اما اجازه ندادند.

وی افزود: امروز در تمامی نقاط ایران و جهان سرمان برای فوتبال کشورمان بالا است، خیلی راحت در بخش بانوان می‌توانستند مربی خارجی بیاورند، مربیان اسمی بزرگی که اگر نتیجه می‌گرفت که هیچ، ولی اگر نمی‌گرفت هم می‌گفتیم مربی خوب هم گرفتیم و نشد. اما انجام ندادیم و پشت مربیان داخلی ایستادیم. فدراسیون فوتبال زوایای پنهانی ندارد، مگر هلدینگ نفتی است که چیزی را پنهان کنیم. دختران شما و ما روزی آرزوی داشتن لباس یک رنگ و خوب داشتند، اما امروز با هواپیمای اختصاصی و اردوهای خوب برنامه‌های آنها اجرایی می.شود.

وی گفت: تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل موانعی که ایجاد شده با دعای خیر مردم و با حداقل هزینه‌ها توانستند نتایج خوبی بگیرند این فوتبال برای شما و مردم است.

وی با اشاره به موفقیت‌های تیم ملی ساحلی تاکید کرد: انتخاب بزرگی در فوتبال ساحلی انجام شد و تیم ملی نایب قهرمان شدند. فوتبال ساحلی بسته بود. امروز تیم ملی فوتسال در ایتالیا عملکرد خوبی داشتند، استعدادیابی خوبی در فوتسال و فوتبال ساحلی خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: امروز تمام کمیته‌های فدراسیون فوتبال تاثیرگذار هستند و تنها کاغذی رفتار نمی‌کنند و این یعنی اعتماد تبادل افکار و روابط منطقی و درست و من متوجه هستم که تمامی کمیته‌های فدراسیون چه اقداماتی انجام می‌دهند.

وی با تشکر از محمدرضا ساکت در خصوص زحماتی که در فدراسیون داشتند گفت: از رئیس هیئت فوتبال اصفهان و دو باشگاه سپاهان و ذوب اهن خواستم اصفهان را به یک مرکز بزرگ آموزشی تبدیل کنند.

وی افزود: در خصوص داوری دوره‌های خوبی خواهیم داشت و خبرهای خوبی در آینده خواهید شنید که فوتبال ملی و جامعه فوتبال آسیب نبینند.

عزیزی خادم با اشاره به بودجه اختصاصی فیفا و ای اف سی به تیم ایران برای صعود به جام جهانی، گفت: ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان حداقل درآمد رفتن ما به جام جهانی است، یعنی ۱۶ میلیون دلار که انتظار داریم این پول از طریق فیفا و ای اف سی زودتر به به دست ما برسد و تلاش‌مان براین است که مبلغ قابل توجهی از این پول را در استانها خرج کنیم که ۴۰ درصد درآمد فوتبال در استان‌ها هزینه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *