دست دولت در جیب‌ بیت‌المال‌ با تایید آخوندی/ پدرخوانده‌های نظام سلامت چه کسانی هستند؟/ خانه تکانی در استقلال در راه است

[ad_1]

به گزارش سادس:

یورش نیروهای امنیتی به منزل شیخ «عیسی قاسم»، پیچیدن نسخه حقوق‌های نجومی‌ و… از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 

سیاست

 

باید منتظر ماند و دید که سرنوشت حقوق‌های نجومی به کجا خواهد رسید و آیا پرونده این موضوع جنجالی در دولت یازدهم بسته خواهد شد یا اصرارها و انکارها و تعمیم دادن‌ها، این پرونده را به سمتی دیگر خواهد برد.

 

از 16 مورد اتهامی که در مورد محمود صادقی نماینده تهران مطرح بود 14 مورد خلاف شان نمایندگی تشخیص داده و دو مورد دیگر جزء مواردی بودند که در حیطه وظایف وی تشخیص داده شده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در برنامه پنجم، پزشکان بخش دولتی از سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی منع نشده بودند و تنها کار کردن و کسب درآمد از بخش خصوصی، خلاف قانون بود که البته باید گفت این قانون در عمل اجرا نشد و بسیاری از پزشکان بخش دولتی، مانند وزیر بهداشت در بخش خصوصی نیز جراحی انجام داده و کسب درآمد کردند. 

 

 

فرهنگ و هنر

 

با ارائه فهرست اولیه متقاضیان حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، آماری از بازیگران زن حاضر در آثار متقاضی منتشر شد.

 

«بلوار هالیوود» پرونده‌ای است که به سنت هر سال نگاهی به همه فیلم‌های مهم سال آینده انداخته است. مطالب این پرونده در روزهای زوج تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر می‌شود. 

 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 

 

در ماه‌هاي گذشته تبليغات بسياري از محصولات داخلي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي پخش شده، اما به نظر مي‌رسد دادستاني تهران فقط پخش تيزر فيلم‌هاي سينمايي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي را مصداق تخلف مي‌داند! 

 

به مناسبت فرارسیدن یوم الله نهم دی اکران فیلم های هفتمین دوره جشنواره مردمی عمار از تاریخ 4 الی 9 دی ماه در محل تهران خیابان ولیعصر بالاتر از پارک ساعی فرهنگسرای سرو صورت خواهد گرفت. 

 

اقتصاد

 

در کنار مصوبه افزایش ۱۲درصدی حقوق کارکنان دولت برای سال ۹۵، شرکت فرودگاه‌ها با تأیید وزیر راه، مردادماه امسال افزایش ۶۵ درصدی در احکام کارگزینی کارکنان زیرمجموعه خود به بهانه حذف سهمیه لباس و بلیت هواپیما و غیره اعمال کرد.

 

معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات تغییر آرایش شبکه انتقال نفت ایران، از راه‌اندازی کریدورهای جدید صادرات فرآورده‌های نفتی کشور خبر داد و گفت: به‌زودی بهره‌برداری از ۲ خط لوله نفتی آغاز می‌شود. 

 

فشارها بر قرارداد بوئینگ در آمریکا در حال افزایش است و مقام ارشد کنگره آمریکا می‌گوید: راه‌های جلوگیری از ورود بوئینگ‌ها به ایران بسیار بیشتر از راه‌های اجرای این قرارداد است. 

 

آنچه در زیر می‌آید قیمت جدیدترین انواع موبایل‌های موجود در سطح بازار تهران است.

 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 

 

جهان

درپی ضد حمله گروه تروریستی داعش به الباب، 14 نظامی متجاوز ترکیه در سوریه کشته و زخمی شدند.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا با اتکا به ادعای دخالت مسکو در بحران اوکراین، از افزوده شدن تعداد بیشتری از اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه به لیست تحریم‌های واشنگتن خبر داده است. 

 

ساده‌لوحانه است اگر هدف حملات جدید گروه‌های تروریستی تکفیری علیه تدمر، T4 و القریتین در استان حمص را تنها میدان‌ها و تاسیسات نفتی مرکز سوریه ارزیابی شود.
 

نیروهای امنیتی صبح امروز به منزل شخصی رهبر معنوی انقلاب بحرین که روستای محل زندگی او ماهها در محاصره است، یورش بردند و ساعتی بعد آنجا را ترک کردند. 

 

 

ورزش

 

با توجه به مناقشات سیاسی به وجود آمده بین ایران و عربستان، میزبانی دیدارهای نمایندگان دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا به کشور ثالث واگذار شده؛ این در حالی است که تیمی از وکلای ایرانی به دنبال برطرف کردن این مشکل هستند.

 

مجمع باشگاه استقلال که سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، احتمالا تغییرات وسیع مدیریتی را در این باشگاه با خود به همراه خواهد داشت. 

 

بانوی تیراندازی با کمان کشورمان به عنوان نامزد کسب عنوان بهترین ورزشکار معلول این رشته در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. 

 

مهاجم تیم فوتبال پیکان گفت: از پیشنهاد پرسپولیس خبر ندارم اما مثل هر بازیکن دیگری من هم آرزو دارم روزی در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنم. 

 

جامعه

 

در حالی که اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط بسیاری از اساتید، نخبگان، دست اندرکاران و صاحبنظران حوزه سلامت مورد انتقاد قرار گرفته، وزیر بهداشت معتقد است که مشکل از خود منتقدین بوده و «کرم» از خود درخت است و مشکلات به این دلیل بوده که هنوز طرح ریشه نداده است.

 

نابسامانی در آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست اما بیان برخی از این چالش‌ها از سوی جوانی که ۲ سال به عنوان «سرباز معلم» در مناطق حاشیه‌ای تهران خدمت کرده، جالب توجه است. 

 

بررسی آمار مرگ‌های غیرطبیعی در استان تهران نشان می‌دهد که به طور میانگین در شش ماهه نخست امسال روزانه 15 نفر به دلیل مرگ‌های غیرطبیعی جان خود را از دست داده‌اند. 

 

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، نسبت به تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان ها انتقاد کرد و گفت: ممکن است با این شرایط، تمام زحمات سه ساله طرح تحول سلامت آسیب ببیند. 

 

دفاع و امنیت

 

رئیس مرکز ملی فضایی ایران از اتمام طراحی و ساخت ماهواره ظفر تا سال آینده خبر داد.

 

جانشین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اشاره به نام نویسی 160 هزار نفر در مرحله دوم طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، گفت: نام نویسی در این طرح تا اطلاع بعدی تمدید شد تا تعداد نفرات بیشتری در سال 95 در این طرح نام نویسی کنند. 

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *