از همکاری دستگاه‌ها برای تولید هشدارهای مربوط به بلایای طبیعی چه خبر؟

در پی امضای تفاهمنامه بین چهار سازمان برای تولید هشدارهای مربوط به بلایای طبیعی در تیرماه، رییس سازمان هواشناسی گفت: چهاردستگاه عضو تفاهمنامه باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا به محصول مشترک برسیم.

سحرتاج‌بخش در گفت وگو با سادس درباره نتیجه امضای تفاهمنامه چهارجانبه بین روسای سازمان‌ هواشناسی، سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه‌برداری و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای میان روسای این چهار سازمان منعقد شد چراکه همه این دستگاه‌ مسوولیت‌های مرتبط با هشدار نسبت به بلایای طبیعی دارند.

رییس سازمان هواشناسی افزود: درباره این موضوع جلسات کارشناسی به‌طور منظم برگزار می‌شود اما هنوز به محصول مشترکی که همه آن را تایید کنند، نرسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: تولید محصول مشترک نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌هایی است و هرکدام از این چهار دستگاه باید این زیرساخت‌ها را تجمیع کنند.

به گزارش سادس ۲۸ تیرماه سال جاری مراسم انعقاد این تفاهمنامه برگزار شد و تاجبخش در آن نشست گفت: مخاطرات بی‌شماری از جمله سیل، فرونشست زمین و …کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند که استفاده از داده‌ها و اطلاعات دستگاه‌ها و تولید محصولات مشترک می‌تواند در پیشگیری، پیش‌بینی و مدیریت بحران کمک شایانی کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *