انهدام باند كلاهبرداري اينترنتي 10 ميلياردي

فرمانده انتظامي استان از دستگيري اعضاي باند چهار نفره كلاهبرداري اينترنتي 10 ميليارد ريالي به بهانه فروش ادوات کشاورزي توسط كاراگاهان پليس فتا ، خبر داد.
به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “غلامعباس غلامزاده”گفت: مأموران پليس فتا پس از دريافت دو فقره پرونده مبني بر وقوع كلاهبرداري اينترنتي، موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي با اشاره به اينکه، براساس بررسي هاي پليس، شاكيان از طريق سايت هاي اينترنتي اقدام به خريد ادوات كشاورزي كرده بودند، افزود: شاکيان در برخورد با آگهي فروش تراكتور با قيمت هاي مناسب با شماره تلفن درج شده تماس گرفته و کلاهبرداران نيز ابتدا با ارسال چند دستگاه تراكتور، اعتماد آنان را براي خريد بيشتر جلب کردند.

سردار غلامزاده افزود: شاكيان با توجه به اعتماد بدست آمده مبلغ 10 ميليارد ريال را براي خريد ادوات کشاورزي به حساب آنان واريز کردند اما کلاهبرداران بلافاصله پس از پرداخت پول، ديگر به تماس ها پاسخ نداده و اقدام به كلاهبرداري اينترنتي كردند.

اين مقام ارشد انتظامي بيان كرد: نظر به حساسيت موضوع، اقدامات مأموران پليس فتاي استان براي شناسايي و دستگيري اين كلاهبرداران آغاز شد.

غلام زاده خاطر نشان كرد: با انجام تحقيقات و اقدامات فني پليس كلاهبرداران شناسايي و با هماهنگي با مقام قضائي در يكي از استان هاي كشور در مخفيگاه شان دستگير شدند.

وي ادامه داد: متهمان در ابتدا منكر هرگونه اقدام مجرمانه شدند اما با ارائه قرائن علمي و فني توسط كارشناسان پليس فتا به بزه انتسابي خود اعتراف كردند.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري در پايان خاطر نشان كرد: متهمان به همراه پرونده متشكله به مراجع قضائي تحويل داده شدند./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *