صدور سند تک برگی برای بیش از ۱۵ هزار هکتار اراضی ملی ورامین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: سند تک برگی برای بیش از ۱۵ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان ورامین به منظور پیشگیری از زمین‌خواری صادر شد.

به گزارش سادس علی اصغر سپه وند – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین – گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان ۱۵۵ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۵۵۹ متر مربع از اراضی ملی در پلاک ۱۸۶ اصلی موسوم به عباس آباد کریمخانی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ورامین انجام شد.

وی اظهار کرد اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.

وی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به انفال و بیت المل مردم، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد.

سپه وند گفت: اراضی ملی شهرستان ورامین ۳۳۰ هزار هکتار است که طی دوسال گذشته تا هم اکنون برای ۳۱۰ هزار هکتار آن سند مالکیت تک برگی اخذ شده است و تا پایان امسال برای ۲۰ هزار هکتار باقی مانده این اراضی سند کاداستر (سند تک برگی) به نام دولت اخذ خواهد شد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین در پایان اظهار کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، تجاوز و تعدی به انفال و بیت المال که در واقع متعلق به نسل آینده است و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *