استکی: در ارمنستان به برخی بوکسورهای ایران حریف ندادند

استکی: در ارمنستان به برخی بوکسورهای ایران حریف ندادند

سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: در ارمنستان از همه نظر مسابقات خوبی را پشت سر گذاشتیم و برای ما مفید بود، اما گاها شاهد برخی ناداوری‌ها و شیطنت‌ها مبنی بر حریف ندادن به بوکسورهای ایرانی بودیم.

علیرضا استکی در گفت‌وگو با سادس، درباره تورنمنت تدارکاتی ارمنستان که تیم ملی ایران نیز به منظور کسب آمادگی برای بازی‌های آسیایی در آن شرکت کرده بود، توضیح داد: مسابقات تدارکاتی خیلی خوبی برای ما بود و توانستیم بیشترین استفاده را از نفرات جدید کنیم. در جریان این تورنمنت نقاط ضعف و قوت را تشخیص دادیم تا متوجه شویم که کدام بازیکنان به درد ما می‌خورند که از آن‌ها استفاده کنیم.

او درباره عملکرد بوکسورها نیز گفت: جوانان ما خیلی خوب بودند، نفراتی چون مهدی سرباز و باقر فرجی عملکرد خیلی خوبی داشتند و چهار بوکسور اصلی ما هم که از مسابقات جهانی وارد این تورنمنت شده بودند نیز افت کمی داشتند. سجاد محمدپور هم در این مسابقات خیلی خوب ظاهر شد، اما نقاط ضعف زیادی داریم که باید با شروع اردوها آن‌ها را برطرف کنیم. در یکسری اوزان نیاز به انتخابی داریم و بایداز قهرمانی کشور استعدادهای جدید را هم انتخاب کنیم.

سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: به هر حال چون آن‌ها میزبان بودند، گاهی اوقات شاهد داوری‌های یکطرفه و برخی شیطنت‌ها بودیم. متاسفانه ما نتوانستیم در هیچ یک از مسابقات با نفرات کامل مبارزه کنیم، چون حریف نمی‌دادند. در مسابقه با گرجستان ۵ بوکسور ما روی رینگ نرفتند و در بازی با اوکراین هم سه بوکسور ما بازی نکردند. البته اصلا برد و باخت مهم نبود و هدف این بود که بوکسورهای خود را روی رینگ دیده و به جوانان خود میدان بدهیم.

او درباره سطح فنی مسابقات نیز گفت: نمی‌گویم همه تیم‌ها با نفرات و ترکیب اصلی بودند، اما حداقل ۶۰ درصد تیم اصلی‌شان را داشتند. فشاری که به بچه‌های ما وارد شد عالی بود. اگر حریف می‌دادند فشار بیشتری هم به بوکسورها وارد می‌شد، اما در مجموع اردوی تدارکاتی بسیار مفیدی بود.

استکی درباره زمان شروع دور جدید اردوهای تیم ملی بوکس توضیح داد: اردوهای خود را بعد از هجدهم که انتخابات فدراسیون برگزار شود شروع می‌کنیم و فعلا تا بیستم اردو نداریم. برنامه‌های ما برای بعد از بیستم است تا یک ضرب برای بازی‌های آسیایی آماده شویم. احتمالا اسفند ماه گرجستان به ایران بیاید و در بهمن ماه هم به مسابقات جام پادشاهی تایلند برویم. اگر هم این دو اردوی تدارکاتی نشد، فرودین ماه شاید با ارمنستان اردو برگزار کنیم که خیلی هم علاقه‌مند بودند به ایران بیایند.

او در پایان گفت: بنده باید از  کادرفنی خودم آقایان همایون امیری، غلامرضا کریمی، شهر ام فاتح، محمود نهتانی، اصغر اشرفی دانیال تیماجی و میلاد روحانی که بدون حقوق آنچنانی زحمت کشیده‌اند تشکر کنم. نتایج چند وقت اخیر بوکس بخاطر دلسوزی و عرق ملی این عزیزان کسب شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *