سایه امیکرون بر مراسم سال نو در اروپا/ قرنطینه هلند در کریسمس

همزمان با گسترش سویه اُمیکرون، محدودیتهای کرونایی در کشورهای اروپایی تشدید می‌شود و دولت‌ها محدودیت‌های سختگیرانه تازه‌ای را وضع می‌کنند.

به گزارش سادس، مقامات هلند روز گذشته (شنبه) اعلام کردند: قرنطینه سراسری از روز یکشنبه اجرایی می‌شود و تمام فروشگاه‌های کالاهای غیرضروری، کافه ها و رستوران‌ها تا ۱۴ ژانویه تعطیل خواهند بود.

همچنین پذیرایی از حداکثر دو مهمان ۱۳ سال به بالا در خانه ها مجاز خواهد بود و شمار مهمانان در روزهای ۲۴ تا ۲۶ دسامبر، شب سال نو و روز اول سال آینده می تواند چهار نفر باشد.

به جز ۱) مراسم یادبود برای درگذشتگان، ۲) بازارهای هفتگی فروش خواروبار و ۳) مسابقات حرفه ای ورزشی بدون تماشاگر، باقی رویدادها ممنوع خواهد بود.

فرانسه و اتریش نیز محدودیت های سفر را تشدید کردند و در پاریس جشن آتش بازی شب سال نو لغو شد.

همچنین در دانمارک سالن‌های تئاتر و کنسرت، پارک‌های تفریحی و موزه‌ها همگی تعطیل شدند و در ایرلند منع رفت و آمد به باشگاه ها و کافه ها از ساعت ۸ شب اعمال می شود.

به گزارش سادس به نقل از آکسیوس، مردم انگلیس نیز برای حضور در تجمعات بزرگ ملزم به استفاده از ماسک و  ارائه کارت واکسیناسیون یا نتیجه منفی آزمایش کرونا هستند. صادق خان، شهردار لندن، کمبود کارکنان کادر درمانی را موضوعی جدی خوانده است و از شش مسابقه لیگ برتر، پنج مسابقه لغو شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *