سجادی خبرداد: ایجاد ۱۰۰ «خانه جوان» در سال ۱۴۰۱

وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی در خصوص همکاری وزارت ورزش و جوانان در امر پیشگیری از اعتیاد ارائه داد.

به گزارش سادس، حمید سجادی در حاشیه نشست تخصصی معاونان و مشاوران، مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همکاری‌هایی که در حوزه وزارت ورزش و جوانان پیش بینی کردیم این بود که در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر و روانگردانها به عنوان معضل اول اجتماعی برای ما هم مد نظر است و به عنوان دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در جلسات کنترل آسیبهای اجتماعی کشور و همینطور رییس جمهور به عنوان رییس این ستاد، تاکید کردند ما هم در وزارت ورزش بر خود وظیفه می‌دانیم همانطور که مسئول ورزش کشور هستیم، بتوانیم با برنامه ریزی مناسب در جهت پیشگیری از معضلات اجتماعی، موثر باشیم و گام مهمی برداریم.

وی در ادامه با اشاره به همکاری وزارت ورزش و جوانان در امر پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: در این خصوص تاکیداتی شد که به عنوان مثال از ظرفیت فدراسیونها، باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استفاده کنیم و این مکان ها به پایگاه‌های پیشگیری از اعتیاد تبدیل شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: همچنین فضای ارزشمند رویدادهای ورزشی را به این فرهنگ مزین کنیم که حتما در این رویدادهای ورزشی به ویژه فوتبال که پر اقبال و مورد توجه است بخشی از آن فرهنگ سازی در رویدادهای ورزشی ما باشد. 

سجادی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۰۰ خانه جوان در سال ۱۴۰۱ داریم. یکی از مهمترین رویکردهایی که ما از  خانه‌های جوان انتظار داریم این است که پایگاه و مامن و محل همکاری، مشارکت و حضور و بروز سمن‌ها باشد. سمن‌ها به جایی در شهرها و شهرستانها نیاز دارند که خود را نشان دهند و همگرایی بیشتری داشته باشند. خانه‌های جوان این رسالت را دنبال می کند.

وی درخصوص بودجه راه اندازی ۱۰۰ خانه جوان گفت: بودجه مشخص شده و منتظر هستیم در مجلس مراحل پایانی خود را طی کند.

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *