آغاز مسابقات چوگو قهرمانی کشور در شیراز

آغاز مسابقات چوگو قهرمانی کشور در شیراز

سادس/فارس مسابقات چوگو قهرمانی کشور گرامیداشت شهدای ورزشکار و پیشکسوت به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز، آغاز شد.

رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان فارس شنبه ۲۷ آذر در مراسم افتتاحیه این مسابقات، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: این هیئت برای دومین سال میزبانی مسابقات چوگو، به عنوان یک ورزش اصیل ایرانی و سنتی، را عهده دار است.

سیروس پاک فطرت با قدردانی از همراهی های سازمان‌ها و دوایر دولتی و خصوصی همکار در برگزاری این دوره از رقابت‌های چوگو، گفت: در این دوره از مسابقات ۱۱ تیم از استان‌های کشور و تیم‌های الف و ب شهرستان آباده به نمایندگی از استان فارس حضور دارند.

رئیس کمیته اجرایی مسابقات چوگو قهرمانی کشور با بیان اینکه این دوره از مسابقات به یاد شهدای استان فارس و ۳۱۳ شهید مربی کشور برگزار می‌شود، کفا مسابقات چوگو قهرمانی کشور به صورت همزمان در دو زمین در حال برگزاری است و عصر فردا یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ با معرفی تیم های اول تا سوم و همچنین تیم اخلاق پایان می یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با قدردانی از فدراسیون ورزشهای همگانی، انجمن چوگو و هیئت ورزشهای همگانی استان فارس در برگزاری مسابقات کشور چوگو در شیراز، گفت: خوشبختانه به همت دولت به لحاظ شرایط کرونا، در وضعیت مناسبی قرار داریم و در وضعیت موجود باید به ورزش همگانی به عنوان نیاز جامعه توجه ویژه شود.

عباس حاجی زاده با بیان اینکه فارس آماده برگزاری برنامه‌های ورزشی با هدف ایجاد و تقویت نشاط و امید در جامعه است، گفت: در شرایط کرونایی بیش از هفت هزار کلیپ با محوریت ورزش در خانه تهیه شد که این موضوع نشان از اهمیت توجه به ورزش دارد و نباید اجازه دهیم جامعه بیش از پیش دچار افسردگی و کم تحرکی شود.پ

رقابت ۱۵۰ ورزشکار در مسابقات چوگو قهرمانی کشور 

رئیس انجمن چوگو فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز با بیان اینکه این ورزش نشان تمدنی دارد و رقابت‌های کشوری آن در شهری برگزار می‌شود که دارای قدمتی کهن است، افزود: بیش از ۱۵۰ ورزشکار با یکدیگر در سه گروه  به رقابت می پردازند و هر تیم سه تا پنج بازی دارند تا به مرحله نهایی مسابقات برسند.

رجب‌پور خواستار توجه بیشتر به فرهنگ سازی  بازی های اصیل ایرانی از جمله چوگو شد و افزود: برای اینکه بازی های سنتی و باستانیان ایران بمانند، وظیفه داریم به عنوان ایرانی برای عمومی شدن این ورزش بیش از پیش تلاش شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس نیز گفت: این دانشگاه همواره میزبانی از رویدادهای ورزشی را در برنامه قرار داده و با ظرفیت های موجود ورزشی در این دانشگاه آماده میزبانی از مسابقات مختلف استانی و ملی است.

نادر امیدوار همچنین با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای با هیئت ورزش‌های همگانی فارس، گفت: حمایت از برنامه های ورزشی و پرداختن به بعد جسمانی همواره یکی از اولویت های دانشگاه فنی و حرفه ای بوده و این مهم همواره مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش سادس، در این مراسم، از پیشکسوتان ورزش چوگو تجلیل شد.

آغاز مسابقات چوگو قهرمانی کشور در شیراز

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *