لایق: هنوز هیچ کشتی‌گیر ناشنوایی برای المپیک انتخاب نشده است

لایق: هنوز هیچ کشتی‌گیر ناشنوایی برای المپیک انتخاب نشده است

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان با اشاره به استقبال خوب کشتی‌گیران از مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی گفت: هنوز هیچ کشتی‌گیری برای المپیک ناشنوایان در برزیل انتخاب نشده و نفرات برتر پس از حضور در چند مرحله اردوی آمادگی، وضعیت‌شان برای اعزام به المپیک توسط کادر فنی بررسی خواهد شد.

رضا لایق در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان پس از ۳ سال در تاکستان قزوین برگزار شد که استقبال کشتی‌گیران ناشنوا از این رقابت‌ها چشمگیر و راضی کننده بود. البته بعد از مسابقات جهانی ترکیه که خرداد امسال برگزار شد، ارتباط خود را با کشتی‌گیران مدال آور این مسابقات قطع نکردیم و با ارایه برنامه تمرینی آمادگی آن‌ها را از نظر فنی و بدنی برای مسابقات المپیک حفظ کردیم.

او در پاسخ به این پرسش که چقدر از سطح کیفی مسابقات راضی بودید؟ تصریح کرد: با وجود این که به دلیل کرونا کشتی‌گیران ۳ سال از مسابقات دور بودند، اما سطح کیفی مسابقات راضی کننده و کشتی‌گیران با آمادگی خوبی در قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی حضور پیدا کرده بودند. حتی مکان برگزاری نیز در شان کشتی‌گیران ناشنوا و راضی کننده بود.

لایق گفت: در مسابقات قهرمانی کشور علاوه بر شناسایی نفرات برتر، یک تعداد کشتی‌گیر نیز استعدادیابی شدند که پشتوانه‌های خوبی در آینده برای بزرگسالان خواهند بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان هم‌چنین درباره زمان برگزاری اردوی تیم ملی، افزود: فردا یک‌شنبه قرار است جلسه‌ای را با رییس انجمن، کادر فنی و رییس فدراسیون در این خصوص داشته باشیم تا با بررسی وضعیت کشتی‌گیران، اردوها را زودتر شروع کنیم. البته با پیگیری‌های فدراسیون به نظر می‌رسد اردوهای المپیکی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شود، البته هنوز مشخص نیست، اما امیدوارم این اتفاق رقم بخورد تا اردوهای المپیکی تا زمان اعزام کشتی‌گیران به برزیل با حمایت مسوولان در مکان مناسب و خوبی برگزار شود.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا نفرات برتر شناسایی شده در مسابقات انتخابی تیم ملی، به المپیک ناشنوایان برزیل اعزام خواهند شد یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز تکلیف هیچ کشتی‌گیری برای اعزام به المپیک مشخص نیست و پس از برگزاری چند مرحله اردو آماده‌سازی و با تایید کادر فنی، وضعیت کشتی‌گیران اعزامی به المپیک مشخص خواهد شد. البته در برخی اوزان نیز احتمال دارد مسابقات انتخابی درون اردویی برگزار شود تا بهترین نفرات را برای المپیک گزینش کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *