نود ارومیه، بهانه‌ای برای مرور تاکتیک‌های استقلال

نود ارومیه، بهانه‌ای برای مرور تاکتیک‌های استقلال

یک پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید تقابل آبی‌پوشان مقابل نود ارومیه در جام حذفی می‌تواند مرور تاکتیک‌های مد نظر فرهاد مجیدی باشد.

سعید لطفی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با سادس، درباره عملکرد آبی‌پوشان پایتخت در ۱۰ هفته اول رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: شرایط تیم به نسبت سال‌های گذشته خیلی بهتر شده است و آرامش خوبی در تیم حاکم است. در حال حاضر پرداختی‌ها و امکانات برای تیم مهیا شده است. نتایج به دست آمده قابل قبول بوده است. البته تساوی‌های تیم زیاد بوده اما نکته مثبت این تیم کم گل نخوردن و نباختن تیم است.

او درباره پیروزی یک بر صفر آبی‌پوشان پایتخت مقابل سپاهان در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد:‌ نیمه اول این بازی خوب بود. بازی شناوری را از دو تیم شاهد بودیم. بازی بیشتر دست استقلال بود. در نیمه دوم سپاهان برای جبران گل خورده به میدان آمده بود و بازی را به دست گرفته بود. این مساله طبیعی بود سپاهان در نیمه دوم شکل هجومی‌تری به خود بگیرد. سپاهان نفرات و کادر فنی خوبی دارد و استقلال در بعضی صحنه‌ها تحت فشار بودد اما توانست عملکرد خوبی از خودش بر جای بگذارد.

لطفی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد هافبک‌های استقلال قابل قبول بوده است؟ خاطرنشان کرد: شاید برنامه‌ای که کادر فنی در نظر دارد، باعث شود توپ بیشتر در کنار زمین قرار داشته باشد و موجب شود هافبک‌های استقلال نقش کمتری داشته باشند. نباید خیلی به هافبک‌های تیم خرده بگیریم. مشکل استقلال در این مدت این بوده است که جلوی خط دفاع فضای زیادی وجود دارد و این برای حریف می‌تواند موقعیت‌ساز باشد. در بازی برابر سپاهان هم این مساله احساس شد و سجاد شهباززاده توانست چند موقعیت خلق کند. خط دفاع در کل عملکرد خوبی داشته است اما باید حواسش به این مسائل باشد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره عملکرد کوین یامگا و رودی ژستد گفت:‌ من یامگا را فقط در بازی اولی که انجام داد خوب دیدم و ژستد هم توانسته به وظایف خود خوب عمل کند. او دارد وظایف خودش را انجام می‌دهد. الان هجمه‌ای راه افتاده است که چرا این بازیکن گل نمی‌زند. خیلی از مربی‌ها هستند که مهاجم‌هایشان برای خسته کردن مدافعان به میدان می‌فرستند و نفرات دیگر گلزنی می‌کند. در بازی با سپاهان این اتفاق رخ داد و ژستد موفق شد پاس گل بدهد.

او درباره روند امتیازگیری استقلال تا هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر تاکید کرد: یک مقدار مساوی‌ها زیاد برای تیم خوب نیست و این شرایط ما را در انتهای فصل مشکل می‌کند. باید امتیازات بیشتری کسب شود.

لطفی در پایان درباره تقابل آبی‌پوشان پایتخت مقابل نود ارومیه در رقابت‌های جام حذفی گفت:‌ آن بازی می‌تواند مرور تاکتیک‌های استقلال باشد. نود ارومیه تیم قابل احترامی است اما استقلال می‌تواند این بازی را به عنوان مرور تاکتیک‌های مد نظر کادر فنی تیم قلمداد کند. من خیلی دوست دارم تاکتیک‌های تیم بیشتر باشد و باید دید در آینده چه اتفاقاتی برای آبی‌پوشان رقم می‌خورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *