دلخوش: تبدیل وضعیت و استخدام پرستاران قراردادی ضروری است

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت و استخدام پرستاران قراردادی و شرکتی که در وسط مبارزه با کرونا قرار داشته و فرصت مطالعه برای آزمون نداشتند، شد.

به گزارش سادس، سیدکاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به چالش ها و درخواست های جامعه خدمتگزار پرستاری، بیان کرد: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۸۶ تصویب و آئین نامه اجرایی آن در شورای عالی بیمه و هیات دولت به تصویب رسیده است، اما در اجرا دچار اشکالات و نواقصی هستیم. همچنین موضوع استاندارد سازی نیروهای انسانی گروه پرستاری بر اساس شرایط واقعی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تبدیل وضعیت و استخدام پرستاران قراردادی، شرکتی، ۸۹ روزه، طرحی و تمدید طرحی که در وسط مبارزه با کرونا قرار داشته و فرصت مطالعه برای آزمون نداشتند و همچنین عدم تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و ۸۹ روزه که مشکل امنیت شغلی پیدا کرده اند باید مورد توجه واقع شود.

نایب رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تسری پرداخت فوق العاده خاص پرستاران مدافع سلامت و گسترش خدمات پرستاری به خارج از محیط های بیمارستانی برای کاهش بار مراجعین و همچنین توجه ویژه به نیروهای امدادی و داوطلب جمعیت هلال احمر که در ایام مبارزه با کرونا زحمت بسیار کشیده اند، ضروری است. همچنین خواهشمندم از رئیس جمعیت هلال احمر جهت ارائه گزارش به مجلس دعوت شود.

دلخوش در پایان به موضوع افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ انتقاد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *