حق وردی: ناکارآمدی نظام اداری از دلایل عدم تحقق آرمان خدمتگزاری است

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل عدم تحقق کامل آرمان خدمتگزاری را ناکارآمدی نظام اداری دانست و گفت: مادامی که نتوانیم این نقص را رفع و ساختار اداری و سیستم دیوانی مملکت را اصلاح نماییم، نارضایتی گسترده از عملکرد آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش سادس، حسین حق وردی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق سالانه خود بیان کرد: در نطق گذشته خود یادآور شدم که انقلاب اسلامی شکوهمند اسلامی ایران آرمان های متعددی داشته که بسیاری از آنها محقق شده و با عنایت الهی به دستاوردهای سترگ تبدیل شده اند و آرمان های دیگری نیز دارد که تحقق آنها به برنامه ریزی آگاهانه، تلاش های مجاهدانه و پیگیری های صادقانه نیاز دارد.

وی افزود: از جمله این آرمان ها، آرمان شیرین خدمتگزاری است و هر چند نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه خدمتگزاری کارنامه درخشانی دارد و امام راحل نیز با توجه به قداست این امر بود که فرمودند به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر. همچنین سیره فرمایشات مقام معظم رهبری نیز مملو از عنایت خاص ایشان برای تجلی بهترین جلوه های خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است و همچنین خدمات ارائه شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قطعا قابل تحسین است اما باید گفت هنوز نتوانسته ایم انتظارات به حق مردم را در عرصه این آرمان به صورت مطلوب برآورده سازیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وفاداری جانانه مردم به اصل نظام و عشق و علاقه کم نظیر به رهبران آن و اعتماد به استراتژی های ظلم ستیزانه و مظلوم یاورانه آن موجب شده است که نارضایتی از عملکرد نظام اداری معیوب، سنگین، فرسوده و خسته قابلیت توجیه داشته باشد، اما اگر به تداوم و پایایی این نظام الهی می اندیشیم باید زمینه کسب رضایتمندی مردم از عملکرد نظام اداری کشور را فراهم نماییم.

حق وردی اظهار کرد: امروز از جمله مهمترین مصادیق مبارزه با استکبار کمک به کارآمد نمودن سیستم اداری مملکت است. چرا که تمام سعی و تلاش دشمن در زمان کنونی القاء این نکته است که نظام برآمده از تفکر دینی عملا نمی تواند الگویی قابل قبول در اداره جامعه باشد، لذا نباید با عملکرد ضعیف خود عملا به این تز دشمن کمک نماییم و این باور را در جامعه دامن بزنیم که یا نمی خواهیم و یا نمی توانیم زمینه حل مشکلات مردم را فراهم نماییم.

وی یکی از دلایل عدم تحقق کامل آرمان خدمتگزاری را  ناکارآمدی نظام اداری دانست و بیان کرد: مادامی که نتوانیم این نقص را رفع و ساختار اداری و سیستم دیوانی مملکت را اصلاح نماییم، نارضایتی گسترده از عملکرد آن ادامه خواهد داشت. امروز از ضروری ترین اولویت ها، دگرگونی و اصلاح ساختار مملکت است که دولت آقای رئیسی باید به آن اهتمام ورزد. موفقیت دولت سیزدهم در مهار ویروس کرونا در ۱۰۰ روز اول فعالیت اول خود ستودنی است، اما ویروس های خطرناک دیگری نیز وجود دارد و هنوز انتظار بی صبرانه مردم برای دیدن نتیجه اقدامات دولت در مهار آن ویروس ها کماکان به قوت خود باقی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: ویروس مخرب سقوط ارزش دارایی های مردم در بورس از جمله آنهاست. همچنین ویروس مهلک گرانی زندگی اقشار آسیب پذیر را به شدت متزلزل نموده است و حکایت کارگران فصلی بدون بیمه شنیدنی است.

حق وردی خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: جامعه درایت دولت شما را در مهار کرونا دید و ستود و مشتاقانه منتظر درایت حضرتعالی و تیم اقتصادی شما برای مهار ویروس های همه گیر و آزاردهنده سقوط ارزش بورس و بی ثباتی اقتصادی است و قطعا در این مسیر مجلس نیز یار و همراه شما خواهد بود.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در مورد حوزه انتخابیه اش گفت: علاوه بر عدم تناسب سرانه ها نسبت به جمعیت انبوه و متراکم آن، ارتقای ساختار اداری و توجه به ایجاد زیرساخت های توسعه ای از مهمترین و ضروری ترین اولویت های حتمی غرب استان تهران است. اکثر ادارات ما شلوغترین و پر مراجعه ترین ادارات سطح کشور است که با ساختار اداری موجود امکان پاسخگویی مطلوب به مطالبات مردم فراهم نیست و آشفتگی نظام اداری ما هر روز بیشتر خواهد شد. بنابراین برای پایان دادن به چنین وضعیتی ارتقای ساختار اداری ضروری است. همچنین فقدان زیرساخت های توسعه ای مانند آزادراه و مترو نیز از عوامل ایجاد نارضایتی عمومی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *