یک درصد از دانش آموزان ۶ تا ۱۱ سال کهگیلویه و بویراحمد هنوز به مدرسه نیامده‌اند

سادس/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنوز یک درصد از دانش آموزان ۶ تا ۱۱ سال ما در استان به مدرسه نیامده‌اند که به عنوان یک چالش و آسیب جدی تلقی می شود.

“هادی زارع پور” در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی نوپدید بین دانش‌آموزان و دانشجویان وجود دارد که این نسل را به شدت تهدید می کند، افزود: لازم است برای مبارزه با این آسیب‌ ها تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی اظهارکرد: به بازماندگی از تحصیل برخی دانش‌ آموزان در مناطق روستایی و عشایری استان اشاره و اظهارکرد: یکی از تکالیف ما ایجاد زمینه و بسترهای لازم برای آموزش واجدین تعلیم آن است که هیچ دانش آموز واجب‌التعلیم از تحصیل باز نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از شاخص های ارزیابی ها پوشش آموزشی است که باید پوشش ۱۰۰ درصدی را برای همه دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی داشته باشیم، خاطرنشان کرد:  با وجود این که از میانگین کشوری در همه دوره ها بالاتر هستیم، اما هنوز یک درصد از دانش آموزان ۶ تا ۱۱ سال ما در استان به مدرسه نیامده‌اند که به عنوان یک چالش و آسیب جدی تلقی می شود و باید این چالش را برطرف کنیم.

زارع پور تصریح کرد: ضعف دانش آموزان و دانشجویان ما در مهارت های ارتباطی و حل مسئله و مهارت‌ های ده گانه است که اگر آنها را در نسل جوان و نوجوان تقویت نکنیم، به صورت جدی آسیب خواهیم دید.

وی ادامه داد: یکی از مهارت ها، مهارت نه گفتن است که جوانان و نوجوانان باید یاد بگیرند و همچنین در مهارت حل مسئله در استان ضعیف هستیم و شورای فرهنگ عمومی و دستگاه‌ های مختلف باید راهکار ارائه دهند.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی آموزش و پگرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی نوپدید بین دانش‌ آموزان و دانشجویان وجود دارد که این نسل را به شدت تهدید می کند، بیان کرد: لازم است برای مبارزه با این آسیب‌ ها تدابیر لازم اتخاذ شود، برای مثال فضای مجازی آسیبی جدی بوده و عرفان های کاذب که در میان نسل جوان و نوجوان شایع شده است.

گفتنی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۰ هزار نفر دانش آموز پسر و دختر در دوره‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *